دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هوش بازار: تعریف، روش‌ها، انواع و مثال‌ها

هوش بازار: تعریف، روش‌ها، انواع و مثال‌ها

هوش اقتصادی

بازارهای امروزی با سرعت بیشتری از همیشه تغییر می کنند. در حالی که کسب‌وکارهای دیروز ممکن است تنها با ایده‌های خوب به موفقیت رسیده باشند، کسب‌وکارهای امروزی برای برتری باید عمیقاً با مخاطبان هدف و چشم‌انداز رقابتی خود در ارتباط باشند. تغییر در احساسات عمومی یا ترجیحات می تواند رهبران بازار را به زمین بیاندازد در حالی که دیویدها به جالوت تبدیل می شوند. به همین دلیل است که شناسایی این تغییرات، و فعال بودن در مورد پیش‌بینی تأثیرات آنها، بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. به همین دلیل است که کسب و کار شما به هوش بازار نیاز دارد.

هوش بازار چیست؟

هوش بازار به اطلاعاتی اطلاق می شود که به زمینه سازی اطلاعات در مورد کسب و کار شما در بازار بزرگتر یا چشم انداز کسب و کار کمک می کند. ممکن است شامل بینش هایی در مورد رفتار آنلاین مخاطبان هدف شما یا نحوه تعامل این افراد با رقبای شما باشد. همچنین می‌تواند شامل هوش رقابتی باشد که تعداد مشتریانی را که به دست آورده‌اند و اینکه چگونه به نظر می‌رسد این کار را انجام داده‌اند را نشان می‌دهد. ابزارهای هوش رقابتی می‌توانند به کشف اینکه چگونه رقبای شما ترافیک وب‌سایت خود را دریافت می‌کنند کمک کند - چه کانال‌ها، وب‌سایت‌ها یا عبارات جستجو بازدیدکنندگان را به سایت خود می‌آورند.

محصول هوشمند بازار DemandJump داده‌ها را از کل چشم‌انداز رقابتی شما به دست می‌آورد تا به شما کمک کند دقیقاً آنچه در بازار شما می‌گذرد را درک کنید. با هوش بازار DemandJump، می توانید دقیقاً درک کنید که مصرف کنندگان چگونه محصولات رقیب شما را کشف می کنند. با ایجاد یک عکس فوری از آنچه دقیقاً برای رقبای شما در همه کانال‌ها کار می‌کند، این نوع هوشمندی بازار یک کتاب بازی برای استراتژی شما به بازار ایجاد می‌کند. با چند کلیک می‌توانید نحوه ساختار کمپین‌های جستجوی خود، وب‌سایت‌هایی را که با تبلیغات نمایشی خود هدف قرار دهید، با کدام شرکت‌های وابسته باید مشارکت داشته باشید، و کدام پلتفرم‌های اجتماعی برای استراتژی و بازار هدف شما بهترین عملکرد را دارند، کشف کنید.

اهمیت هوش بازار

تحقیقات نشان می دهد که یک اشتباه استراتژیک قابل توجه منجر به 55٪ از شکست های تجاری می شود.

استراتژی که مبتنی بر نوعی از هوش نیست فقط حدس و گمان است و ما در مورد دانشی که بین گوش های شما قرار دارد صحبت نمی کنیم. این مهم است. اما این هوش فراتر از آن است.

هوش بازار داده‌های مربوط به بازاری است که کسب‌وکار شما در آن وجود دارد. این مواردی مانند چشم انداز رقابتی، روندهای مشتری و پروفایل های مشتری معمولی است. این اطلاعات مربوط به کاری است که مشتریان شما انجام می دهند، چگونه شما را پیدا می کنند و چگونه با برند شما ارتباط دارند.

اغلب زمانی که مردم کسب و کار خود را راه اندازی می کنند، بیش از حد بر روی یک ایده و کسب و کار خود متمرکز می شوند. اما همانطور که هیچ فردی کامل نیست، هیچ کسب و کاری هم نمی تواند به تنهایی بایستد.

کسب و کار در یک بازار وجود دارد.

 برای اینکه به عنوان یک کسب و کار پیشرفت کنید، باید بازاری را که شما و کسب و کارتان در آن وجود دارید، درک کنید.

اطلاعات بازار را وارد کنید این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق داده‌های واقعی و قابل اندازه‌ گیری و همچنین از طریق تحلیل و مدل‌سازی هوشمند، بازار خود را درک کنند. این به داده‌های عملی تبدیل می‌شود که می‌توانید برای انجام کارهایی مانند:

  • افزایش درآمد
  • ضایعات بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را کاهش دهید
  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • مطمئن شوید که مشتریان مناسب خود را هدف قرار داده اید
  • میزان هزینه و دفعات مصرف مشتریان را افزایش دهید

اطلاعات بازار را می توان از منابع بسیاری جمع آوری کرد. اما به طور فزاینده‌ای، از منابع آنلاین جمع‌آوری می‌شود، زیرا هر فرد به طور متوسط ​​بیش از ۶ ساعت در روز را آنلاین می‌گذراند. برخی از این منابع عبارتند از:

  • وبسایت شما
  • حساب های رسانه های اجتماعی
  • سایت‌های بررسی آنلاین مانند Yelp، WebRetailer و Google My Business (GMB)
  • وب سایت رقیب شما

شما ممکن است هوش بازار را با منابع هوش تجاری مانند:

  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما (CRM)
  • سوابق فروش و خدمات مشتری
  • سایر سوابق داخلی

ویژگی های هوش بازاریابی که این منابع به اشتراک می گذارند چیست؟ آنها داده های ملموس، قابل اندازه گیری، کمی و کیفی را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای استراتژی، برنامه ریزی و اجرا استفاده کنید. از طریق آن، شما به طور مداوم کسب و کار خود را بهبود می بخشید.

مزایای قابل توجه هوش بازاریابی که می توانید از آن استخراج کنید، یک انتخاب واضح و به جای اتخاذ رویکرد آزمون و خطا در کسب و کار است که در نهایت هزینه و زمان برای شما به همراه خواهد داشت.

تکنیک های هوش بازار

بیایید به چند نمونه از تکنیک های هوش بازاریابی نگاه کنیم.

بیایید بگوییم که رقیب X یک بازیگر بزرگ در بازار شما است. شما می خواهید اطلاعاتی از بازار در مورد این رقیب جمع آوری کنید. بنابراین شما ابزارها و تکنیک هایی را برای یادگیری به کار می گیرید:

  • از چه هشتگ هایی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند
  • چه کلمات کلیدی را در AdWords هدف قرار می دهند
  • بر کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی تسلط دارند و چگونه
  • چه نوع محتوایی را در وب سایت خود ایجاد می کنند
  • چقدر در موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند
  • چه مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهند
  • کاری که آنها با بازاریابی ایمیلی انجام می دهند
  • آنچه در مورد شما می گویند
  • چگونه آنها در بررسی های آنلاین جمع می شوند
  • اینفلوئنسرها، منابع خبری، مشتریان، رگولاتورها و غیره در مورد آنها چه می گویند

وقتی متوجه شدید که رقبا چه کاری انجام می دهد، می توانید استراتژی هایی برای انجام بهتر آن ایجاد کنید.

هوش بازار در مقابل تحقیقات بازار

تحقیق بازار عمل جمع آوری اطلاعات مربوط به ترجیحات مشتریان شما در بازارهای خاص است. به عنوان مثال، اگر در پورتلند و همچنین مکزیکو سیتی مشتریانی دارید، این مشتریان ممکن است ترجیحات، اهداف و نیازهای متفاوتی داشته باشند. ممکن است لازم باشد استراتژی های خود را برای دستیابی به این مشتریان بر اساس آن تحقیق تطبیق دهید.

اغلب این تحقیق قبل از اینکه یک شرکت داده های مشتری خود را برای استخراج داشته باشد انجام می شود. شما ممکن است یک استارتاپ باشید یا به یک بازار ناشناخته بروید. بنابراین ممکن است لازم باشد این اطلاعات را از بسیاری از روش های تحقیقات بازار کمتر قابل اعتماد مانند نظرسنجی ها و گروه های متمرکز کوچک دریافت کنید. سایت های تحقیقات بازار همچنین دسترسی به گزارش هایی را که در بازارهای مورد نظر جمع آوری کرده اند می فروشند. شما ممکن است این را با تحقیقات خود ترکیب کنید.

در نهایت، تحقیقات بازار معمولاً داده های تاریخی است. همیشه آنطور که می‌خواهید به روز نیست، زیرا جمع‌آوری آن از طریق فرآیند تحقیقات بازاریابی به زمان و تلاش نیاز دارد. تحقیقات بازاریابی باید هر یک از این سه ویژگی را داشته باشد، اما دقیقاً بر چگونگی دستیابی به اهداف بازاریابی بر اساس این ترجیحات مصرف کننده متمرکز است.

از سوی دیگر، هوش بازار داده‌های لحظه‌ای و قابل اجرا درباره مشتریان، تجارت و رقابت شما است. این شما را چابک نگه می دارد و به شما کمک می کند تا آنچه در پیش است را پیش بینی کنید. به این ترتیب شما همیشه می دانید که به کجا می روید و چگونه به آنجا برسید. بدون نیاز به حدس و گمان کسب و کارهای پیشرو در صنعت از ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از چندین منبع حیاتی به طور همزمان استفاده می کنند. این ابزارهای بهینه‌سازی کانال به شما کمک می‌کنند تا تصویر کامل را ببینید، و توصیه‌های مبتنی بر داده را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از آن برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید.

مدل های هوش بازار

مدل های هوش بازار ابزاری جدایی ناپذیر در تحلیل هوش بازار هستند. اینها نمایش های بصری مجموعه ای از داده های بازاریابی هستند.

مدل‌ها از این جهت مهم هستند که به ما امکان می‌دهند به سرعت بفهمیم حجم عظیمی از داده‌ها (داده‌های بزرگ) به ما چه می‌گویند. هر چه داده های بیشتری به آن مدل وارد شود، دقیق تر می شود.

داده‌های کافی ارائه شده در مدل‌های قابل درک، اطمینان بیشتری را در استراتژی بازاریابی و به طور کلی جهت کسب‌ و کار شما ارائه می‌کند.

احتمالاً با مدل های آماری بسیار آشنا هستید. برخی از رایج ترین انواع هوش بازار عبارتند از:

  • هوش رقیب
  • هوشمندی محصول
  • درک بازار

به منظور پیاده سازی صحیح هوشمندی بازار و چابک ماندن، باید بتوانید به سرعت آنچه را که آن داده ها به شما می گویند ارزیابی کنید. داده هایی که مدل سازی و تجسم شده اند این را نشان می دهد. هنگامی که به دنبال یک پلتفرم هوشمند بازار هستید، بسیار مهم است که پلتفرمی را انتخاب کنید که داده ها را به این روش ارائه دهد.

اما چگونه هوش بازاریابی به هدایت استراتژی بازاریابی کمک می کند؟ اجازه بدید ببینم.

نمونه مدل هوش بازار

فرض کنید باید بدانید چند بار در روز باید در توییتر پست بگذارید تا تعامل را بهینه کنید. شما نمی خواهید بیشتر از آنچه باید پست کنید، زیرا در برخی مواقع بازدهی کمتری از زمان صرف شده برای ارسال پست دریافت خواهید کرد.

یک طرح پراکنده می تواند به شما در تجسم سریع این موضوع کمک کند. با قرار دادن محور Y به تعداد درگیری‌ها و محور X پست‌های روزانه، اکنون می‌توانید تعداد تعامل‌هایی را که در روزی که فقط یک، چهار بار یا حتی 10 بار پست می‌کنید، ترسیم کنید. در برخی موارد، متوجه خواهید شد که سطوح تعامل با وجود پست‌های مکرر ثابت باقی می‌ماند و اکنون نقطه شیرین خود را پیدا کرده‌اید.

ابزارهای تحلیلی پیشرفته همه این مجموعه داده ها را جمع آوری می کنند و می توانند به طور مداوم این نمودار پراکندگی را ایجاد کنند تا بتوانید فوراً روندها را مشاهده کنید. آیا 9 پست در روز دیگر تعداد تعاملات مشابهی ندارند؟ ممکن است لازم باشد آنها را به 12 افزایش دهید یا تعیین کنید که آیا چیز دیگری با استراتژی بازاریابی توییتر شما کار نمی کند.

ابزارهای تحلیلی پیشرفته می‌توانند به شما بگویند که آیا نیاز به پست‌های بیشتری در روز سه‌شنبه دارید یا نیاز به انتشار در زمان‌های مختلف دارید.

این هوش بازار است که می‌توانید برای به حداکثر رساندن تلاش‌های خود از آن استفاده کنید. با توجه به ابزارهایی که استفاده می‌کنید، این داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و آن‌ها را در یک مدل هوشمندی بازار ارائه می‌کند، می‌توانید زمان کمتری را صرف تلاش برای درک داده‌ها کنید و زمان بیشتری را صرف حرکت درست شرکت خود کنید. جهت.

اما قبل از اینکه به آنچه آن مدل به شما می گوید عمل کنید، ضروری است که قابلیت اطمینان آن را درک کنید. یک مدل فقط به اندازه کیفیت هوش بازاریابی خوب است. بنابراین چگونه می توانید این کیفیت را بهبود بخشید؟

برای پاسخ به آن، برای لحظه ای در مورد لوبیا ژله ای صحبت می کنیم.

هوش بازار به دلیل چیزی است که آماردانان به «خرد جمعیت» اشاره می‌کنند. «حکمت جمعیت» چیست؟ نگران نباشید، این قانون اوباش نیست.

این مفهومی است که اگر از یک نفر پاسخ یک سوال را بپرسید، ممکن است پاسخ را بدانند یا ندانند. اما اگر از 100 نفر پاسخ را بپرسید و این پاسخ ها را با هم میانگین بگیرید، پاسخ درست خود را خواهید گرفت.

برای اثبات این مفهوم، گروهی از محققان از 56 نفر خواستند حدس بزنند که در یک ظرف یک گالن ،چند دانه ژله وجود دارد. پاسخ ها مختلف بود، اما میانگین در 3٪ از تعداد واقعی بود. این همان «حکمت جمعیت» است.

در بازاریابی، «جمعیت» داده‌های مشتری و داده‌های رقیب شما است، در حالی که «حکمت» داده‌های کل است. ممکن است مختلف باشد، اما وقتی همه را کنار هم می گذارید و به کل تصویر نگاه می کنید، داستانی پدیدار می شود. حالا، این چیزی است که می توانید بر اساس آن عمل کنید.

این قدرت هوش بازار است.

نمونه های هوش بازار

بیایید به چند شرکت واقعی نگاه کنیم که از هوش بازار برای انجام حرکات تجاری هوشمند استفاده کردند.

خرده فروش کانادایی هزینه های موجودی را کاهش می دهد

یک خرده فروش آنلاین کانادایی توانست از هوش بازار برای پیش بینی دقیق تقاضا برای خط سقوط خود استفاده کند، بنابراین هزینه های موجودی را تا 16 درصد کاهش داد. این امر نیاز به تخفیف را کاهش داد و ضایعات صنعتی را نیز کاهش داد و آنها را سبزتر کرد. آنها توانستند از چندین ابزار هوشمند بازار برای ردیابی روندهای فصل به فصل و سال به سال استفاده کنند.

غیر انتفاعی کمک مالی را افزایش می دهد

یک مؤسسه غیرانتفاعی سال ها برای رسیدن به اهداف اهدایی تلاش می کرد. در حالی که آنها علاقه و حمایت قابل توجهی را ایجاد می کردند، یک فرد متوسط ​​آنقدر کم اهدا می کرد که هزینه درخواست و پردازش کمک های مالی بیشتر از کمک های اهدایی بود.

این شرکت از هوش بازار استفاده کرد تا بهتر بفهمد عمده ترین کمک های مالی از کجا آمده است. چه شباهت هایی بین این افراد وجود داشت؟ چرا دادند؟ کی، کجا، چگونه؟

آن‌ها توانستند تلاش‌های خود را برای تمرکز بر بخشندگانی مانند کسانی که بیشترین کمک را می‌کنند، تنظیم کنند. آنها میانگین کمک مالی به ازای هر نفر و در نتیجه امکان دوام غیرانتفاعی خود را افزایش دادند.

فروشگاه آنلاین ابزار آموزشی تعداد خرید را بیش از 700 درصد افزایش داد

این فروشگاه از هوش بازاریابی برای موارد زیر استفاده کرده است:

  • مشخص کنید کدام مشتریان بیشتر از همه بازمی گردند
  • ببینید چه چیزی در مورد این مشتریان مشابه بود
  • مشتریانی مانند آنها را هدف قرار دهید و دوباره هدف قرار دهید

از طریق این فرآیند هوش بازار و تحقیقات بازار، آنها توانستند تعداد مشتریان تکراری و دفعات بازگشت آنها برای خرید بیشتر را افزایش دهند.

امروزه تقریباً هر شرکت بزرگی از نوعی هوش بازار برای هدایت تصمیمات تجاری استفاده می کند. از جمله:

  • اورکین
  • Airbnb
  • سیب
  • توت سیاه
  • اندروید
  • کپیتال وان

هوش رقابتی

هوش رقابتی نوع خاصی از هوش بازار است. این به شما از چشم انداز رقابتی که کسب و کار شما در آن وجود دارد آگاه می کند. این نشان می دهد که رقبای شما چگونه عمل می کنند. شما می دانید چه چیزی برای آنها کار می کند و چه چیزی نیست. اگر مشتریان ترک کنند، می‌توانید مسیر رفتن آنها را پیگیری کنید. و خواهید دید که چه زمانی مشتریان را از رقابت جذب کرده اید.

جاسوسی از رقابت چیز جدیدی نیست. برای مثال، ممکن است در ایمیل رقیب خود مشترک شوید. می توانید وب سایت آنها را مرور کنید. احتمالاً آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید.

آنچه که متفاوت است، ابزارهایی است که امروزه برای انجام این تحلیل سریعتر و کاملتر داریم. چیزی که زمانی یک فرآیند دستی برای کسی بود که فقط در مسابقه شرکت می کرد، اکنون نظارت تمام وقت رقبا است. البته این بدون نقض قوانین تعقیب کننده است.

شما می توانید این کار را با ابزارهای هوش رقابتی بسیار تخصصی انجام دهید.

هدف هوش رقابتی این است که به شما بینشی عملی بدهد که بتوانید از آن برای موارد زیر استفاده کنید:

  • فراتر از مانور
  • مقابله کنید
  • سبقت گرفتن

و مهمتر از همه، با هوش رقابتی، می توانید این کار را با اتلاف کمتر منابع انجام دهید زیرا جهت گیری دقیق تری دارید. بنابراین شما با خرج کردن از رقیبان پیشی نخواهید گرفت. شما این کار را با پیشی گرفتن از آنها انجام می دهید.

این هوش رقابتی است.

هوش رقابتی کار می کند. تخمین زده می شود که 90 درصد از 500 شرکت Fortune نوعی هوش رقابتی رسمی را در شرکت خود دارند و همچنین ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل هوش رقابتی به این معنی است که هر کسب و کاری می تواند شروع به جمع آوری و اقدام بر اساس این هوش کند.

نمونه های هوش رقابتی

وقتی مردم کلمه "هوش رقابتی" را می گویند، ممکن است از آن برای توصیف طیف گسترده ای از تحلیل های مختلفی که در مورد نقاط قوت و ضعف رقبای خود انجام داده اند استفاده کنند. 

چند نمونه از این تحلیل‌ها عبارتند از تجزیه و تحلیل، به عنوان مثال، ترافیک وب‌سایت رقیب، عبارات جستجویی بیشترین ترافیک را برای آنها به ارمغان می‌آورد، تبلیغات نمایش‌دهنده‌شان در کجا نمایش داده می‌شود، به نظر می‌رسد در کدام سایت‌های رسانه اجتماعی بیشترین حضور را دارند یا چه مواردی. شرکت های وابسته ای که از آنها برای آوردن بازدیدکنندگان بسیار واجد شرایط به وب سایت خود استفاده می کنند.

تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت

تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت رقبای شما می تواند چیزهای زیادی را در مورد آنچه ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشد به شما بگوید - به خصوص اگر توانایی نظارت بر همه رقبای خود را در یک مکان داشته باشید. دنبال کردن روند رقبای خود در ترافیک وب سایت می تواند به شما ایده بهتری درباره زمان و نحوه عملکرد خوب سایت خود بدهد. 

اگر متوجه افزایش ترافیک از یک منبع خاص برای آن‌ها شدید، ممکن است نشان‌دهنده فرصتی برای برند شما باشد که در حین پیشرفت خوب وارد آن شود و ترافیک وب‌سایت آن‌ها را با تبلیغات یا محتوای خودتان رهگیری کند.

نمایش تجزیه و تحلیل ترافیک

درک اینکه رقبای شما تبلیغات نمایشی را در کجا قرار می دهند، و اینکه کدام تبلیغات نمایشی برای آنها کار می کند، قدم بزرگی برای کسب و کار شما ایجاد می کند. اگر در تبلیغات برنامه‌ نویسی تازه کار هستید ، این نوع هوش بازار می‌تواند به جای شروع از نقطه صفر، یک کتاب بازی برای استراتژی تبلیغات نمایشی خود به شما بدهد. 

ما متوجه شده‌ایم که بسیاری از وب‌سایت‌هایی که تبلیغات در آنها قرار می‌گیرد، اصلاً عملکردی برای کمپین‌های نمایشی شما ایجاد نمی‌کنند - زیرا اغلب در وب‌سایت‌های نامربوط هستند یا مصرف‌کنندگان قصد ندارند کاری را که انجام می‌دهند تغییر دهند. آگهی. این مکان‌های نمایش نامربوط به پدیده‌ای که همه ما می‌شناسیم به نام کوری بنر کمک می‌کنند. 

با شناسایی سایت هایی که برای رقبای مستقیم شما کار می کنند، می توانید به سرعت سایت های نامربوط را از زرادخانه قرار دادن تبلیغات خود حذف کنید.

تحلیل رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به دلایل مختلفی جزء جدایی ناپذیر بسیاری از کسب و کارهای موفق امروزی هستند. ارسال مکرر و درگیر شدن با مخاطبان خود در این پلتفرم‌ها نه تنها به ایجاد وفاداری به برند کمک می‌کند، بلکه راهی سریع برای انتشار اطلاعات به دنبال‌کنندگانتان در زمانی که چیزی در کسب‌وکارتان تغییر می‌کند، است. 

در عین حال، دانستن اینکه چگونه استراتژی اجتماعی خود را بدون مشورت با رقبای خود بسازید، می تواند دشوار باشد. در حالی که تحقیقات زیادی در آنجا وجود دارد که نشان می‌دهد چه کسی از چه پلتفرمی استفاده می‌کند، هنوز تشخیص اینکه مخاطبان دقیق شما ترجیح می‌دهند با کدام پلتفرم تعامل داشته باشند، دشوار است. اگر مخاطب هدف شما چیزی شبیه به رقیب شما است، از تحلیل رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به شما نشان دهد که چگونه با آنها به بهترین شکل تعامل کنید.

تجزیه و تحلیل بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک تاکتیک عالی برای جذب مخاطبان واجد شرایط در لحظه ای است که آنها در حالت خرید هستند (تا زمانی که سایت های وابسته مناسب را برای هدف گذاری بشناسید). یک سایت وابسته برای تقریباً هر جایگاهی که بتوانید تصور کنید وجود دارد. مشتریان اکنون این گزینه را دارند که وقتی آماده خرید هستند، از طریق اینترنت تخفیف پیدا کنند. 

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که در کجا هزینه های بازاریابی وابسته خود را سرمایه گذاری کنید؟ چگونه می‌دانید کدام شراکت بیشترین بازگشت سرمایه را ارائه می‌کند؟ اغلب اوقات، پاسخ در ابزار تجزیه و تحلیل رقبا مانند DemandJump نهفته است.

با استفاده از ابزارهایی مانند این، می‌توانید ببینید که کدام سایت‌های وابسته ارزش سرمایه‌گذاری را دارند، مخصوصاً جایگاه تجاری منحصربه‌فرد شما. 

تجزیه و تحلیل جستجو

گوگل واقعاً درب ورودی اینترنت است. و به این ترتیب، شما باید بتوانید تقریباً همه مشاغل را در اینترنت پیدا کنید. در حالی که ابزارهای رایگانی برای تجزیه و تحلیل رفتار جستجوی مصرف کننده وجود دارد، یکی از بهترین راه ها برای درک چگونگی ساختار کمپین های جستجوی پولی خود، مشورت با هوش بازار از دیدگاه جستجو است.

مانند سایر نمونه‌های هوش رقابتی، استفاده از هوش رقابتی برای جستجو به تقویت استراتژی جستجوی پولی شما کمک می‌کند - شناسایی کلمات کلیدی در کمپین‌های خود یا نه. ممکن است متوجه شوید که رقیب شما از یک عبارت جستجوی خاصی استفاده می کند و ترافیک زیادی را به سمت سایت آنها هدایت می کند.

اگر استفاده از آن در کمپین های خود منطقی است، عالی است. اما این ممکن است نشان دهنده فرصتی برای جستجو در جای دیگری باشد. و ممکن است به شما پیشنهاد کند که کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقابت کم هزینه تبلیغات شما را کاهش دهد.

یک تولیدکننده از طریق محک زدن، بهره وری را بیش از 30 درصد افزایش می دهد

کسب‌وکاری که سعی می‌کند به‌عنوان یک جزیره عمل کند، ممکن است متوجه شود که چرخ را دوباره ایجاد می‌کند یا بدون اینکه بداند به طور ناکارآمد کار می‌کند. یکی از تولیدکنندگان توانست بهره وری خود را با استفاده از هوش رقابتی برای درک بهتر بهره وری یک رقیب برتر افزایش دهد.

آموختن اینکه تولید خود با شرکت های موفق همتراز نیست، آنها را بر آن داشت تا فرآیندهای تجاری خود را برای افزایش بهره وری اصلاح کنند.

شرکت بسته بندی مواد غذایی با بهینه سازی بازاریابی فروش را بیش از 40 درصد افزایش می دهد

یک شرکت بسته بندی مواد غذایی برای یافتن مشتری و نگه داشتن آنها در تلاش بود. سپس آنها شروع به جمع آوری و بررسی هوش رقابتی کردند. وقتی این کار را انجام دادند، متوجه شدند که واقعاً تلاش‌های بازاریابی آنها چقدر به طور پراکنده سازمان‌دهی نشده و بی‌اثر بوده است. تا زمانی که آن را به درستی مشاهده نکردند، آنچه را که نمی دانستند نمی دانستند.

آنها کل فلسفه بازاریابی و تیم خود را اصلاح کردند. آنها سپس کارکنان مورد نیاز خود را برای اجرای استراتژی بازاریابی موثرتر استخدام کردند. آنها همچنین روی ابزارهای هوشمند بازار پیشرفته ای که برای رقابت در فضای رقابتی خود نیاز داشتند، سرمایه گذاری کردند.

اینها شرکت های واقعی هستند که از هوش رقابتی استفاده می کنند و شما هم می توانید.

مشاغل هوشمند بازاریابی

آیا واقعاً در مورد داده ها و تجزیه و تحلیل هیجان زده می شوید؟ آیا شما مشتاق تصمیم گیری مبتنی بر داده و استراتژی کسب و کار هستید؟ ممکن است آینده ای در هوش بازار داشته باشید.

بیایید به شرح شغل هوش بازار نگاه کنیم. یک تحلیلگر هوش بازار از ابزارها و تکنیک های تحلیل بازاریابی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های بازار استفاده می کند. هدف یک تحلیلگر اطلاعاتی بازار ارائه بینش عملی به کسب و کاری است که از خدمات آنها استفاده می کند.

یک تحلیلگر هوشمند بازار معمولاً به عنوان بخشی از تیمی از تحلیلگران و سایر متخصصان بازاریابی و رشد در یک سازمان کار می کند. در یک سازمان کوچکتر، یک تحلیلگر هوشمند بازار ممکن است به عنوان یک مدیر بازاریابی با نقش دوگانه تحلیلگر-مدیریت عمل کند.

به طور کلی، شما حداقل به مدرک لیسانس در تجزیه و تحلیل تجاری، تجزیه و تحلیل بازاریابی، تحقیقات بازار، هوش بازار یا مدرک مرتبط نیاز دارید. ترجیحا MBA شما می توانید در مورد جمع آوری اطلاعات بازار آنلاین چیزهای زیادی بیاموزید. اما در چنین نقش حیاتی، به احتمال زیاد به آموزش رسمی نیاز خواهید داشت. مگر اینکه بتوانید در کارآموزی یا برنامه عملی مشابهی یاد بگیرید.

با توجه به اداره آمار کار (BLS)، حقوق یک تحلیلگر اطلاعاتی بازار به طور متوسط ​​حدود 63000 دلار است و نیاز به چنین تحلیلگرانی سریعتر از حد متوسط ​​در حال افزایش است. کسب و کارهای بیشتر، بزرگ و کوچک، اهمیت حیاتی این نقش را در شرکت خود تشخیص می دهند.

بنابراین شاید شما به دنبال تحلیلگر شدن نیستید. اما شما دوست دارید نحوه جمع آوری و استفاده از هوش بازار را یاد بگیرید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که روی یک ابزار ساده و آسان برای استفاده سرمایه گذاری کنید. این ابزار باید این داده‌ها را برای شما جمع‌آوری کند، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند و به روش‌هایی به شما ارائه دهد که بتوانید بلافاصله استفاده کنید.

همچنین باید کاربر پسند باشد. شما هرگز نباید حدس بزنید چه چیزی را از دست داده اید زیرا نمی دانید چگونه از ابزار به طور کامل استفاده کنید.

کل داستان را با هوش بازاری که می توانید استفاده کنید، دریافت کنید

هوش بازار اطلاعاتی درباره مشتریان و رقابت‌های شماست که می‌توانید برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ تر کسب‌وکار از آنها استفاده کنید. این نوع اطلاعات در بازاریابی اهمیت ویژه ای دارد زیرا بازاریابی چهره ای است که کسب و کار شما به دنیا نشان می دهد. آگاهی از برند را افزایش می دهد. این تضمین می کند که شما پیام درستی را ارسال می کنید و به مشتریان مناسب می رسید.

DemandJump ابزار هوشمندی بازار را دارد که برای دریافت کل داستان به آن نیاز دارید. داده‌ها را از چندین کانال دیجیتال جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و در قالبی به شما ارائه می‌کند که در واقع می‌توانید از آن برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده برای شرکت خود استفاده کنید. صرفه جویی در زمان. پس انداز کنید. عدم قطعیت در تصمیمات تجاری خود را از بین ببرید. وقتی تصمیمات را بر اساس هوشمندی بازار قرار می دهید، همه چیز را بهینه کنید. برای تسلط بر رقابت و ارتباط بهتر با مشتریان خود آماده شوید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده