دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» آیا میدانید زنبورها از مارها و سگ ها خطرناک تر اند!

آیا میدانید زنبورها از مارها و سگ ها خطرناک تر اند!

آیا میدانید زنبورها از مارها و سگ ها خطرناک تر اند؟!


مراقب مار، عنکبوت و عقرب باشید. اما این را بدانید: احتمال کشته شدن شما توسط زنبور بسیار بیشتر است. بر اساس مطالعات منتشر شده با موضوع (طبیعت وحشی و پزشکی محیطی) 1610 نفر بین سال های 2008 تا 2015 (یعنی تقریبا 8 سال) در برخورد با حیوانات کشته شدند، 478 نفر توسط زنبورها و همینطور در کمال تعجب 272 نفر نیز توسط سگ ها کشته شدند. همچنین مارها، عنکبوت ها و عقرب ها مسئول 99 مرگ در طول هشت سال بودند.


با استفاده از پایگاه داده منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، محققان دریافتند که سالانه 72 نفر توسط "پستانداران دیگر" از جمله اسب، گاو و خوک کشته می شوند.


تنها شش نفر در سال بر اثر مارگزیدگی جان خود را از دست دادند و شش نفر نیز به دلیل گزش توسط عنکبوت های سمی جان خود را از می دهند. در طول هشت سال، دو نفر توسط حیوانات دریایی کشته شدند و هیچ کس توسط موش کشته نشد.


اما در طول هشت سال 95 کودک زیر 10 سال توسط سگ ها کشته شدند. میزان مرگ و میر ناشی از حمله سگ به کودکان زیر 4 سال دو برابر بیشتر از افراد بالای 65 سال و چهار برابر بیشتر از سایر گروه های سنی بود.


جرد فورستر، رزیدنت جراحی در دانشگاه استنفورد، محقق اصلی این مطالعات در این باره گفت: کودکان زیر 4 سال در معرض خطر قابل توجهی هستند. «و معمولاً سگ‌های خانگی همان سگ‌هایی هستند که بچه‌ها را می‌شناسند و دست به قتل بچه ها می زنند. این به متخصصان بهداشت عمومی و والدین بستگی دارد و باید توجه لازم را داشته باشند تا از این اتفاق جلوگیری کنند.


در مجموع، حدود 72 درصد از قربانیان مرد بودند و بیشتر آنها بین 35 تا 64 سال سن داشتند.

البته داده های تحقیقات با این موضوع دارای محدودیت هایی هستند. این شامل تلفات ناشی از تصادفات اتومبیل با گوزن و سایر حیوانات نمی شود. طبق گزارش C.D.C، این منجر به مرگ حدود 200 نفر در سال می شود. و دلایل مرگ ممکن است به دلیل محدودیت اطلاعات ارائه شده توسط گواهی فوت به اشتباه طبقه بندی شده باشد.


آقای فورستر تاکید کرد که بیشتر مرگ و میرها در اثر برخورد با حیوانات وحشی نیست. سگ، گاو و اسب بسیار خطرناک تر هستند اما در میان حیوانات غیر اهلی، زنبورهای آفریقایی بیشترین خطر را دارند.


وی همچنین در رابطه با مرگ و میر ناشی از نیش حشرات گفته است که این مشکل به مرور بدتر می شود، زیرا اخیراً قیمت داروی نجات دهنده نیش حشرات در سطح جهانی افزایش یافته است و این شامل تزریق خودکار اپی نفرین، می شود. وی همچنین می گوید افزایش 400 درصدی قیمت این داروی مصرفی و لازم یک موضوع مهم بهداشت عمومی در سطح جهان است.



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده