دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 6 ویژگی اخلاقی که دیگران را از شما دور می کند

6 ویژگی اخلاقی که دیگران را از شما دور می کند


بسیاری از اوقات، اغلب ما تصمیماتی در زندگی میگیریم که در آن لحظه کمتر از خطرات ناشی از آن اطلاع داریم. عادات مرگبار به‌ مرور باعث آشفتگی عاطفی و حسی در ما میشوند. بسیاری از روانشناسان در این باره گفته اند که اگر یک انسان مشکلاتی از قبیل نقص ژنتیکی در سلول‌ های مغز خود نداشته باشد، اما این 6 رفتار مرگبار را از خود بروز دهد به‌مرور به سلامتی خود و دیگران آسیب خواهد زد. بسیاری از ما در طول روز شاید از این 6 عادت بد استفاده کنیم اما متوجه آن نباشیم. در ادامه مقاله سعی داریم که این 6 عادت را با ذکر مثال برای شما توضیح دهیم. 


کنترل گری

فرض کنید خواهر کوچکتر شما یک ساعت از وقت خود را صرف تهیه سالاد برای شام میکند اما شما از انتخاب مواد اولیه‌ای که او برای تهیه سالاد استفاده کرده‌ است انتقاد ميکنيد و آن‌ها را به‌شدت ناسالم میدانید و در ادامه به او میگویید که فقط میخواهید از مواد اولیه ای که شما می خواهید استفاده کند و دلیل شما این است که این مواد باعث بیماری‌ های متعدد میشود اما آیا واقعاً هدف شما این است یا این‌که سعی دارید که او را کنترل کنید. مثال دیگر در این رابطه این است که شوهر شما به ندرت پس‌از اصلاح صورت، سینک حمام را تمیز میکند بنابراین تقریباً هر روز صبح شما شکایت میکنید که چرا این سینک کثیف است و او را مدام سرزنش میکنید و با صدای بلند داد میزنید و لجوجانخ. می‌گویید که من سرکار نمیروم تا وقتی‌ که آن را تمییز کنم. واقعاً این‌طور است؟ یا سعی میکنید که او را مجبور کنید تا سینک ظرف‌شویی را تمیز کند؟ یا به‌عنوان مثالی دیگر فرزندان شما به‌ندرت اتاق‌های خود را تمیز میکنند بنابراین کار شما این است که هر روز نق بزنید و بگویید تختت رو مرتب کردی؟ لباست را برداشتی آیا حوله‌ها را در جای خود قرار دادی؟ 


سرزنش کردن 

کمی دقت کنید این‌که شما به بگویید چه کاری انجام دهند و چگونه باید آن کار انجام شود کاری به شدت مضر است و باید گفت اگر با این وجود هنوز دوستی دارید این یک معجزه است که تا حالا شما دوستان خود را نگه داشته‌ اید. به‌ هر حال این یک عادت مرگبار است و شما آن را انتخاب کرده‌ اید به‌عنوان مثال مادری روزنامه‌ ها و کتاب‌ ها را در اتاق نشیمن پیدا می‌ کند و دخترش را به خاطر به‌هم ریختگی سرزنش می‌ کند شکایت می‌ کند که خانه را به‌ جای کثیفی تبدیل کرده‌ ای و بعد با عصبانیت می‌ گوید که آن را تمیز کن او ممکن است فرزندش را تنبیه کند مثلاً بگوید امشب تلویزیون ممنوع دخترم! یا تا زمانی‌ که کار شما تمام شود نق بزند. این تربیت نادرست به‌مرور زمان در زندگی ما نقش خود را حفظ می‌ کند ممکن است این روش سرزنش کردن در مدت کوتاهی نتیجه داشته باشد اما در بلندمدت موجب انزجار و تنفر می‌ شود. توصیه می‌ شود به‌جای سرزنش کردن دوست، کودک یا اعضای خانواده خود، آن ها در آغوش بکشید و با زبان محبت‌ آمیزی از او بخواهید که کارشان درست را انجام دهند. 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


تنبیه کردن

این در طبیعت انسان است که اگر از انجام کاری مطمئن نباشد و آن را از صمیم قلب دوست نداشته باشد آن کار را کنار می‌ گذارد و انجام نمیدهد حالا شما هرچقدر که بخواهید می‌ توانید اطرافیانتان را تهدید کنید و آن‌ها را مجبور به انجام یک کاری کنید اما این روش تنها به منزوی شدن خودتان می‌ انجامد چراکه انسان‌ها دوست ندارند وادار یا مجبور به کاری شوند بنابراین توصیه می‌ شود این عادت سمی را کنار بگذارید و در ازای آن برای دیگران توضیح دهید که چرا باید این کار را انجام دهند و از مزایا و معایب انجام دادن این کار با او سخن بگویید و در آخر تصمیم این‌که آن کار را انجام بدهد یا خیر را به‌عهده خود آن شخص مقابل بگذارید 


رشوه دادن 

ممکن است زور و اجبار و کنترل دیگران همیشه روش تأثیر گذار افراد سمی نباشند بنابراین افراد سمی برای این‌که کسی را وادار به انجام یک کار بکنند از طریق رشوه دادن عمل می‌ کنند یعنی دیگران را به واسطه یک داد و ستد مالی یا معنوی مجبور به انجام آن کار می‌ کند اما متوجه باشید که اگر یک فرد بدون رضایت عمیق قلبی به هر طریقی وادار به انجام یک کار شود دچار آشفتگی عاطفی و به قولی عذاب وجدان خواهد شد و درنتیجه به‌جای آن‌که آن فرد به شما نزدیک شود از شما متنفر می‌ شود چرا که شما را عامل ایجاد عذاب وجدان خود می‌ داند. 


مسخره کردن

دارایی هر انسان دستاوردها خاطره‌ها و تمام عملکردی است که در طول زندگی انجام می‌ دهد در این بین انسان‌ هایی با دیدگاه متفاوت از هم وجود دارند شما دیدگاه‌های مخالف را حتی درون یک خانواده می‌ بینید اما یک انسان سمی، سعی می‌ کند که افرادی با دیدگاه مخالف خود را به سخره بگیرد و کنایه بزند. غافل از آن‌که دارایی هر فرد نوع دیدگاه و روش زندگی و سبک شخصی خود است بنابراین اگر عادت دارید که دیدگاه‌ های مخالف خود را مسخره کنید این عادت را کنار بگذارید


غیبت کردن 

بسیاری از اوقات افراد سمی از رفتارهای خود نتیجه نمی گیرند و با شنیدن مخالفت فرد مقابل روبرو می‌ شوند. درنتیجه ناراحت و عصبانی می‌ شوند که یک فرد از دستورات او پیروی نکرده و دست به مخالفت زده است بنابراین این نوع افراد سمی سعی می‌ کنند تا با حرف زدن پشت سر دیگران عصبانیت خود را تخلیه کنند. 



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده