دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهنمای انتخاب بهترین ترکیب رنگ لوگو

راهنمای انتخاب بهترین ترکیب رنگ لوگو

چگونه رنگ مناسب برای لوگوی خود انتخاب کنم؟

هنگام ایجاد یک طراحی لوگو و بازتاب شخصیت واقعی یک برند، رنگ یک نکته مهم است. هنگامی که ترکیب رنگ مناسبی را انتخاب می کنید، نه تنها می توانید طرح های خود را متنوع تر و الهام بخش تر کنید، بلکه می توانید هویت یک برند را به شیوه ای مطلوب تر و جامع تر تثبیت کنید. انتخاب رنگ ها نیز برای عمق بخشیدن به طراحی لوگو و ایجاد ارتباط بصری بین برند و مشتریان هدف آن حیاتی است. طراحی لوگوی تجاری فرآیندی پیچیده است و با ترکیب رنگی مناسب می‌توانید پیام‌های یک برند را به بهترین نحو به مشتریان هدف خود منتقل کنید.


رنگ ها نه تنها جذابیت زیبایی شناختی را به لوگو اضافه می کنند، بلکه در واقع به برندها اجازه می دهند تا با تأثیر روانی عمیق تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. زمانی که هنگام طراحی یک لوگو مجموعه خاصی از رنگ ها را انتخاب می کنید، باید متوجه شوید که در واقع هدف شما برانگیختن احساسات خاصی در بین مخاطبان هدف است. ساختن هویت یک برند به شدت به تصمیم شما برای انتخاب رنگ های مناسب برای دستیابی به اهداف برندسازی یک کسب و کار بستگی دارد. لوگویی که با رنگ های مناسب طراحی شده باشد، قدرت ایجاد پاسخ مثبت مشتری را دارد. از سوی دیگر، استفاده از رنگ‌های نامناسب ممکن است مانع بزرگی برای ایجاد تصویر مثبت از برند باشد.


با تحقیقاتی که نشان می‌دهد مغز ما به روش‌های متفاوتی نسبت به رنگ‌های مختلف واکنش نشان میدهد، شما، به عنوان یک طراح لوگو، ممکن است علاقه مند باشید که بدانید چگونه میتوانید از رنگ های خاص برای برانگیختن احساسات خاص در افراد و احساساتی که هر رنگ میتواند در افراد ایجاد کند، استفاده کنید. بتواند ارزش برند قوی تری ایجاد کند که با یک نکته مثبت به روانشناسی افراد ضربه بزند. با این حال، باید توجه داشته باشید که درک اینکه چگونه رنگ‌ها بر روان‌شناسی افراد تأثیر می‌گذارند، یک کار پیچیده است و بنابراین باید احتیاط را تمرین کنید تا بتوانید طرح‌های رنگی مناسب را برای آخرین پروژه طراحی لوگو خود قضاوت کنید تا بتوانید یک طرح عالی ایجاد کنید.


MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


انتخاب رنگ های لوگوی مناسب با درک روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ ها از اعصار گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است و با گذشت زمان، مطالعات به سمت روانشناسی رنگ تمرکز و بینش بیشتر تکامل یافته است. و این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از یافته‌ ها استفاده بهینه کنند و جذابیت برند خود را بیشتر تقویت کنند. قوانین روانشناسی رنگها در طول سال ها ثابت مانده اند و کسب و کارها می توانند از این قوانین برای ایجاد لوگوهای خیره کننده و سایر تصاویر برند استفاده کنند.


این مقاله خوانندگان را در استفاده موثر از رنگ‌های لوگو راهنمایی می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا روانشناسی رنگ را به خوبی درک کنند و قوانین را به درستی در خلاقیت‌های خود به کار گیرند. درک کنید که هر رنگ چه چیزی را به تصویر می کشد و چگونه می توانید با رنگ ها بازی کنید تا یک تصویر برند قوی ایجاد کنید و اعتماد مخاطب را جلب کنید:


قرمز نماد احساسات قوی مانند شور، عشق، عاشقانه، هیجان، نشاط و خشم است و یکی از رنگ های اصلی است. یکی از محبوب ترین رنگ ها است که به طور گسترده ای برای ایجاد هویت های به یاد ماندنی برند استفاده می شود. اگر به دنبال ایجاد یک تصویر برند با صدای بلند و ترکیب عناصر جوانی، بازیگوشی و نشاط در آن هستید، قرمز رنگ ایده آل شماست. با اینحال، اگر به دنبال ایجاد یک لوگوی ساده و القای ظاهر محافظه کارانه هستید، نباید قرمز را در پالت رنگ خود قرار دهید.


رنگ سفید به دلیل جذابیت خنثی آن مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل اهمیت آن اغلب نادیده گرفته می شود یا نادیده گرفته می شود. سفید اغلب به عنوان رنگ ثانویه برای ایجاد کنتراست استفاده می شود و می تواند به طور موثر برای ایجاد پس زمینه تمیزتر برای لوگو استفاده شود. رنگ سفید نماد بینش، کارآمدی، خلوص و ظرافت است. اگر با برندی کار می کنید که به دنبال ارائه پیامی از تجمل و متمایز بودن است، رنگ سفید را ترجیح داده اید.


رنگ زرد نشان دهنده گرما، دوستی و خوش بینی است. اگر به دنبال القای احساس راحتی و انرژی بازی در یک برند هستید، رنگ زرد باید انتخاب شما باشد. زرد همچنین به معنای نزدیک بودن است و بنابراین با استفاده از رنگ زرد در لوگو، می توانید برند را به مخاطبان هدف نزدیک تر نشان دهید.


ممکن است نارنجی را به دلیل جذابیت پرانرژی و بازیگوشی آن به عنوان پسر عموی نزدیک زرد یاد کنید. دلیل اینکه رنگ نارنجی جذابیتی پر جنب و جوش به طرح ها می بخشد این است که رنگ های ملایم زرد را با جذابیت احیا کننده قرمز ترکیب می کند. اگر روی یک پروژه طراحی لوگو برای یک شرکت مسافرتی کار می کنید، رنگ نارنجی می تواند بهترین طعمه شما باشد. نارنجی نشان دهنده سرزندگی و شادی است و می توان آن را ترکیبی متعادل از تهاجمی بودن قرمز و دوستی زرد در نظر گرفت.


رنگ بنفش اگر در حال توسعه لوگویی برای برندی هستید که مخفف پیچیدگی و تجمل است، بنفش باید در پالت رنگ شما در میان رنگ‌های دیگر باشد. رنگ بنفش به دلیل جذابیت سلطنتی خود شناخته شده است و به طراحان فرصتی عالی می دهد تا از جذابیت قدرتمند بنفش برای ایجاد جذابیت برند لوکس استفاده کنند. خرده فروشان سطح بالا و برندهای لوازم آرایشی از سایه های مختلف بنفش برای ایجاد هویت برند قوی تر استفاده می کنند. اگر برندها به دنبال القای احساسی واقعی در لوگو و تصویر کلی برند خود هستند، باید به طور ایده آل سایه های روشن تر بنفش را انتخاب کنند.


سبز رنگی آرامش بخش است که چشم را آرام می کند. سبز اثر شفابخش دارد و با طبیعت ارتباط برقرار می کند. این احساس تعادل و آرامش را به همراه دارد و به افراد اجازه میدهد تا یک اثر آرامش بخش را تجربه کنند. سبز نشانه شروعی تازه است، اما جذابیت پر انرژی رنگ های گرم و زنده را به رخ نمی کشد و بنابراین برای لوگوهایی که قرار است برندهایی را با عبارات جسورانه نشان دهند، خوب نیست.


آبی احساس آرامش، خنکی و بیداری معنوی را القا می کند. آبی با احساس اعتماد و امید نیز همراه است. اگر در حال طراحی لوگوی یک برند بهداشتی یا پزشکی هستید، آبی مناسبترین انتخاب شماست زیرا احساس شفا و آرامش را افزایش میدهد. اگر در حال طراحی لوگوی یک برند شرکتی هستید،ممکن است بخواهید سایه عمیق تری از آبی را انتخاب کنید تا حس حرفه ای بودن و اعتماد را القا کنید. مطمئن شوید که در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید. در غیر این صورت، در نهایت باعث می‌شوید که نام تجاری سرد و جدا به نظر برسد.


رنگ قهوه ای احساس جدی بودن را بدون اینکه خیلی «تحمیل کننده» باشد، درست مانند رنگ های قوی تر و تیره تر مشکی ایجاد می کند. این یک ارتباط قوی با سایه های طبیعی برقرار می کند که به همین دلیل به نظر می رسد بسیار پایه و متواضع است. اگر می خواهید احساس حمایت و اعتماد را القا کنید، قهوه ای باید گزینه ایده آل شما باشد. قهوه ای با طبیعت ارتباط برقرار می کند و در عین حال احساس ناهمواری آمیخته با نکات گرما را القا می کند.


رنگ صورتی اغلب با یک چشم‌انداز زنانه همراه است و از سایه‌های متنوع صورتی می‌توان خلاقانه برای ترویج ارزش‌های مختلف برند استفاده کرد. صورتی که سایه روشن‌تری از قرمز است، هاله و شادابی قرمز را با جذابیت آرام منحصر به فرد خود ترکیب می‌کند. گاهی اوقات، صورتی با عاشقانه و احساسی همراه است. جذابیت پرورش دهنده ای دارد که پیامی از جذابیت زنانه را ارسال می کند. بنابراین اگر به دنبال تبلیغ برندی هستید که اقلامی برای زنان می‌فروشد، می‌توانید از سایه‌های مختلف صورتی برای ایجاد جذابیت برند قوی‌تر استفاده کنید.


رنگ خاکستری از نظر جذابیت خنثی است، به این معنی که شما می توانید از آن هر طور که دوست دارید استفاده کنید. خاکستری بیانگر بی زمانی، کاربردی بودن و عدم تعصب است. خاکستری به طور کلی به عنوان پس زمینه خنثی برای رنگ های پررنگ تر استفاده می شود. با اینحال، بسته به شخصیت برند، ممکن است رنگ خاکستری را به عنوان رنگ اصلی لوگو انتخاب کنید.


مشکی اگرچه مشکی به عنوان عدم وجود رنگ در نظر گرفته می شود، اما همچنان می توانید از سیاه به عنوان رنگی قوی و غالب برای برندسازی استفاده کنید. رنگ مشکی نشان‌دهنده «اهمیت» و حرفه‌ای بودن است و همچنین می‌تواند برای دلالت بر احساس لطف، جوهر، زرق و برق و قدرت استفاده شود. مشکی رنگ شماست اگر با برندی کار می کنید که به دنبال بیان یک بیانیه قدرتمند و ایجاد اقتدار و احترام است.


بنابراین چه عواملی را باید در هنگام تصمیم گیری در مورد طرح رنگ در نظر بگیرید؟ در اینجا چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید:

دوست دارید کسب و کارتان چه پیامی را منتقل کند؟ چه ویژگی هایی را می خواهید برجسته کنید؟ شفقت، جسارت، کارآمدی، بصیرت؟ طرح رنگ لوگوی شما به پاسخ به این سوالات بستگی دارد.


چه ویژگی هایی شخصیت برند شما را مشخص می کند؟ آیا می دانید که مصرف کنندگان محصولاتی را خریداری می کنند که ناخودآگاه یا آگاهانه به ویژگی های شخصی آنها مربوط می شود؟ مصرف کنندگان محصولات را از نظر رنگ دسته بندی می کنند و آنهایی را انتخاب می کنند که به بهترین وجه با ویژگی های خود مطابقت دارند.


هنگامی که از ویژگی های برندی که می خواهید برجسته کنید آگاه شدید، می توانید یک بار دیگر قوانین روانشناسی رنگ را بررسی کنید تا مناسب ترین طرح رنگ را شناسایی کنید.


نکته مهم: می توانید چندین رنگ را برای لوگوی خود انتخاب کنید


انتخاب خود را به یک رنگ محدود نکنید. می توانید از یک تم چند رنگی برای نشان دادن ویژگی های یک برند استفاده کنید. شما می توانید با انتخاب دو یا چند رنگ خاص، یک عنصر منحصر به فرد اضافه کنید.

ما به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه با طرح نهایی کنار بیایید، با رنگ ها بازی کنید. این به شما این امکان را می دهد که بفهمید واقعاً چه چیزی کار می کند. هنگامی که یک طراحی لوگو ایجاد می کنید، سعی کنید بفهمید که چگونه در رنگهای مختلف ظاهر می شود. برای بررسی طرحهای خود و درخواست بازخورد، یک جفت چشم تازه دریافت کنید.


اهمیت رنگ در طراحی لوگو

رنگ ها یکی از جنبه های مهم طراحی لوگو هستند. اینها به اندازه انتخاب نام تجاری شما مهم هستند و به موفقیت یک شرکت کمک می کنند. با این حال، اهمیت رنگ اغلب توسط شرکت ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

لوگوها اولین چیزی هستند که وقتی در مورد برند شما فکر می کنند به ذهن مردم می رسد. این لوگوها از رنگ هایی تشکیل شده اند که نقش مهمی در ایجاد تاثیر در ذهن ما دارند. رنگها میتوانند احساسات ما را تحت تاثیر قرار دهند و با استفاده صحیح میتوانید اثربخشی فعالیتهای برندسازی خود را افزایش دهید. علاوه بر این، حتی می تواند مشتریان را برای خرید یک محصول یا خدمات خاص ترغیب کند.


10 بهترین ترکیب رنگ

ترکیب رنگ ها می تواند خیلی چیزها را تحت تاثیر قرار دهد. این شامل جذابیت، خوانایی، خستگی چشم و غیره است. علاوه بر این، انتخاب بهترین ترکیب رنگ نه تنها برای طراحی لوگو مفید خواهد بود، بلکه می تواند تبلیغات چاپی، صفحات وب سایت و رسانه های بازاریابی شما را نیز بهبود بخشد. از آنجایی که مقاله اساساً در مورد استفاده از رنگ ها برای لوگوها است، اجازه دهید بهترین ترکیب های دو رنگی را که می توانید استفاده کنید، مورد بحث قرار دهیم.


1) قرمز و زرد به طور کلی ترکیبی جسورانه است و فضایی پرانرژی و شاد را ایجاد می کند. ترکیب رنگ های فعال اغلب توسط برندهای معروف مواد غذایی مانند پیتزا هات، چیپس لی، مک دونالد و غیره استفاده می شود.

2. قرمز و سفید این یک ترکیب جذاب و بسیار قابل مشاهده است.

3. آبی و زرد این جفت رنگ آرام، ملایم و همچنین چشمگیر است. این ترکیبات حسی شاد و دوستانه ایجاد می کند.

4. سفید و بنفش بنفش به تنهایی می تواند کمی غم انگیز باشد. اما، با رنگ سفید، می توانید جلوه تاریک را به حداقل برسانید و شادابی را اضافه کنید. این جفت بیانگر شگفتی و خلاقیت است. چند برندی که از آن استفاده می کنند یاهو و غیره هستند.

5. کرم و سبز رنگهای کرم و سبز اثری آرام بخش و تسکین دهنده ایجاد میکنند. اغلب توسط برندهای لوازم آرایشی طبیعی برای بیان خلوص و سازگاری با محیط زیست استفاده می شود.

6. سفید و آبی این ترکیب برای لوگوهای تجاری عالی و حرفه ای است و ممکن است اعتماد مخاطبان شما را جلب کند. به عنوان مثال، لینکدین، اسکایپ، توییتر، فیس بوک و غیره.

7. نارنجی و آبی با وجود مکمل بودن رنگها، همچنان احساس اعتماد، اطمینان و هیجان را بیان میکند

8. سیاه و سفید این ترکیب رنگی بسیار متضاد ظاهری پیچیده و جسورانه به لوگوی شما می بخشد. این به طور گسترده توسط مارک های سبک استفاده می شود.

9. صورتی و سفید این ترکیب شیرین و نرم برای برندهایی که میخواهند چیزی دوست داشتنی را بیان کنند عالی است. اغلب برای زنان و دختران جوان استفاده می شود.

10. سیاه و زرد این جفت شدن می تواند به ایجاد یک حضور قوی و قدرتمند کمک کند. این ترکیب رنگ توسط فرنچایز Batman و Caterpillar Inc استفاده شده است.


پس چه چیزی را انتخاب می کنید؟

در پایان، این شما هستید که تصمیم می گیرید چه رنگ هایی را انتخاب کنید تا شخصیت یک برند را به بهترین شکل به تصویر بکشید. در طول فرآیند طراحی لوگوی تجاری، باید به دقت ارزیابی کنید که هر رنگ چه چیزی را در مورد برند شما منتقل می کند. آیا آنها ارزش های برند را همانطور که انتظار می رود منعکس می کنند؟ هنگامی که ترکیب مناسبی از رنگ ها را انتخاب می کنید، می توانید پیام برند را به موثرترین روش منتقل کنید. طراحان با تجربه و پرشور لوگو سعی می کنند به این دو سوال اساسی پاسخ دهند: "می خواهید چه احساسی در مخاطب هدف خود ایجاد کنید؟" و "در حال تلاش برای ایجاد چه نوع پاسخ مشتری هستید؟" چه یک طراح لوگو آزاد و تازه وارد در این زمینه باشید و چه یک طراح گرافیک با تجربه که برای یک شرکت طراحی لوگو حرفه ای کار می کند، هدف شما این است که با طراحی های لوگو که فقط شگفت انگیز به نظر نمی رسند، جایگاه خود را در این صنعت حفظ کنید. همچنین برای مدت طولانی الهام بخش است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده