دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کدام کشور راحت ترین ویزای طلایی را دارد؟

کدام کشور راحت ترین ویزای طلایی را دارد؟

کشورهای برتر ارائه دهنده ویزای طلایی

سرمایه گذاران یا افراد ثروتمند بیشتری از کشورهای مختلف به دنبال راهی برای افزایش وسعت دید خود، کشف راه های جدید و لذت بردن از فرهنگهای متنوع هستند. خواه به رشد و یادگیری شخصی، راه اندازی یک کسب و کار جدید، یافتن روشی متفاوت از زندگی و یا شرکت در برنامه های آموزشی علاقه مند باشید. برنامه ویزای طلایی یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری است که ممکن است به طور بالقوه به شهروندی از طریق تابعیت منجر شود، زیرا توجه و اعتبار زیادی به دست آورده است. با این پیشنهاد از کشورهای مختلف اروپایی، فرصتی جذاب برای کسب وضعیت اقامت در هر یک از این کشورها است و برای همین ویزای طلایی نامیده میشود ، زیرا دنیایی پر از فرصت ها را برای افراد و خانواده ها برای دسترسی به سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها باز می کند


ویزای طلایی چیست؟

تقریباً هر کشوری در سطح جهان امتیازات ویژه‌ای را برای مهاجران خارجی ماهر و دارای تملک مالی قائل است. به طور معمول، این افراد باید بین کشورهای به اصطلاح «گذرنامه» و «کشورهای ویزا» تصمیم بگیرند. کشورهای دارای گذرنامه در ازای سرمایه گذاری مالی تابعیت اعطا می کنند، در حالی که کشورهای ویزا فقط اجازه اقامت ارائه میدهند. برای کشورهایی که دارای مزیت ترین برنامه های ویزای طلایی هستند، به خواندن ادامه دهید.


کلمه ویزای طلایی در مورد داشتن اقامت با مجوز سرمایه گذاری است که به افراد و خانواده های آنها اجازه می دهد در کشور دیگری مستقر شوند. امروزه چندین کشور اروپایی برنامه های ویزای طلایی را برای خارجی هایی که خواهان اقامت و حتی شهروندی پس از اقامت در این کشور برای مدت مورد نیاز هستند، ارائه می دهند. ارقام سرمایه گذاری همیشه متفاوت خواهد بود، اما این برنامه ها معمولاً بر روی تملک دارایی ( مسکونی یا تجاری) ، سرمایه گذاری در صندوقها، سرمایه گذاری های مستقیم، اهدا یا اشتراک در وسایل نقلیه با اهداف ویژه و سایر وسایل مشابه برای سرمایه گذاری متمرکز هستند. پس از تصمیم گیری در مورد نوع سرمایه گذاری برای پیگیری، روند درخواست را به نام شاکی اصلی شروع می کنید. تقریباً تمام برنامه‌های Golden Visa شامل گزینه‌های گنجاندن خانواده است .


مزایای داشتن ویزای طلایی

دارنده ویزای طلایی اتحادیه اروپا و خانواده اش از مزایای بی شماری برخوردار می شوند. این مزایا را می توان در چند حوزه کلیدی دسته بندی کرد:

سفر بدون ویزا: مزیت اصلی ویزای طلایی این است که شما در منطقه شینگن بدون ویزا سفر می کنید . این بدان معناست که 27 کشور اتحادیه اروپا بدون مرز داخلی می توانند آزادانه سفر کنند.

حقوق اقامت: دارندگان ویزای طلایی از حق قانونی کامل زندگی در کشور میزبان همراه با دسترسی به کار یا تحصیل در برخی کشورها برخوردارند. این انعطاف‌پذیری است که به افراد و اعضای خانواده‌شان اجازه می‌دهد به دنبال فرصت‌های متنوع باشند.

دسترسی به آموزش: با ویزای طلایی اغلب دسترسی به آموزش با کیفیت خوب در کشور میزبان، از جمله موسسات آموزشی دولتی، امکان پذیر است. این مزیت برای خانواده هایی که به دنبال آموزش عالی برای فرزندان خود هستند بسیار جذاب است.

مزایای مراقبت های بهداشتی: با بسیاری از ویزاهای طلایی، حق دسترسی به سیستم های مراقبت های بهداشتی چندین کشور به دست می آید که به دارندگان ویزا و خانواده های آنها دسترسی به درمانهای پزشکی خوب و ضروری را فراهم می کند.

فرصت‌های تجاری: سرمایه‌گذاران ویزای طلایی میتوانند به فرصتهای تجاری مختلف، از جمله راه‌اندازی یا مشارکت در کسب‌ و کارهای انتخابی خود، که به طور بالقوه منجر به انباشت ثروت و دستاوردهای کار آفرینی می‌شود، نگاه کنند.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: میتواند برای سرمایه گذاران بالقوه املاک و مستغلات جالب باشد زیرا برنامه های ویزای طلایی گزینه هایی را برای خرید ملک در کشور میزبان ارائه میدهد و گاهی اوقات ارزش ملک را ارزیابی می کند یا حتی می تواند درآمد اجاره ایجاد کند.

گنجاندن خانواده: در بیشتر موارد، ویزای طلایی مزایای خود را به خانواده بزرگ، از جمله شرکا و فرزندان وابسته که دارای امتیازات و شانس‌های مشابهی خواهند بود، تعمیم می‌دهد.

مسیر شهروندی: گاهی اوقات، داشتن ویزای طلایی راه هایی را برای اقامت دائم یا اخذ تابعیت در کشوری که آن را صادر می کند باز میکند. این امکان را برای ادغام کامل در جامعه و ادغام در طول زمان فراهم می کند و فرد را قادر می سازد به زندگی مدنی بپیوندد.


ما 5 ویزای طلایی برتر اروپا را در سال 2024 با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد. هر پنج برنامه اقامت و شهروندی بر اساس سرمایه گذاری ویژگی ها، فرصت های سرمایه گذاری و مزایای ویژه ای را ارائه می دهند و آنها را به گزینه های محبوب بین سرمایه گذاران بین المللی و مهاجران بالقوه تبدیل می کنند.

1. ویزای طلایی پرتغال

از زمان راه اندازی یازده سال پیش در سال 2012، برنامه ویزای طلایی پرتغال یکی از محبوب ترین برنامه های اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری بوده است . اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستید، در صورت انجام یک سرمایه گذاری واجد شرایط پذیرفته شده در پرتغال، می توانید در این برنامه شرکت کنید.

برنامه ویزای طلایی پرتغال به دلیل انعطاف پذیری و شرایط جذاب، مدت هاست مورد علاقه سرمایه گذاران بوده است:

حداقل سرمایه گذاری: چندین فرصت سرمایه گذاری وجود دارد که می توانید برای واجد شرایط بودن برای این برنامه انتخاب کنید. با تغییرات اخیر در برنامه، می توان بین سرمایه گذاری فرهنگی و علمی با حداقل سرمایه گذاری 200000 یورو یکی را انتخاب کرد. سرمایه گذاری در صندوق های سهام خصوصی، با حداقل سرمایه گذاری 500000 یورو؛ یا ایجاد حداقل 10 پست شغلی دائمی.

مزایای اقامت و سفر: یک دریافت کننده موفق ویزای طلایی پرتغال می تواند به راحتی در کشور اتحادیه اروپا مقیم شود و تا جایی که صلاح بداند در منطقه شینگن سفر کند. این امکان دسترسی به 27 کشور اتحادیه اروپا را برای تجارت یا تفریح ​​فراهم می کند.

مسیر اقامت دائم و شهروندی: سرمایه‌گذارانی که حداقل پنج سال مجوز اقامت را داشته‌اند، می‌توانند برای اقامت دائم و/یا شهروندی، مشروط بر رعایت شرایط زبان، درخواست دهند.

گنجاندن خانواده: این برنامه خانواده سرمایه گذار مانندهمسر و فرزندان تحت تکفل و همچنین والدین تحت تکفل و والدین شوهر را پوشش می دهد.

آموزش و مراقبت های بهداشتی: با ویزای طلایی میتوان از سیستمهای آموزشی و بهداشتی عالی پرتغال استفاده کرد که آن را به انتخابی ایده آل برای خانواده تبدیل می کند.

شرایط اقامت کم : حداقل اقامت به طور متوسط ​​7 روز در سال است.


2. ویزای طلایی اسپانیا

برنامه ویزای طلایی اسپانیا غنای فرهنگی را با فرصت های سرمایه گذاری ترکیب می کند:

حداقل سرمایه گذاری: سرمایه گذاران برای واجد شرایط بودن باید مبلغی معادل 500000 یورو در املاک یا 1000000 یورو در اوراق قرضه دولتی اسپانیا متعهد شوند. یا می توانند در سهام اسپانیا به مبلغ 2 میلیون یورو سرمایه گذاری کنند یا یک میلیون یورو در سپرده های بانکی اسپانیا قرار دهند.

مزایای اقامت و سفر: کسانی که مجوز دریافت می کنند اقامت موقت دریافت می کنند و به آنها حق زندگی در اسپانیا و بازدید از کشورهای منطقه شینگن (بدون نیاز به ویزاهای بیشتر) را می دهند.

مسیر اقامت دائم و شهروندی: پس از 5 سال اقامت فیزیکی، می توانید مجددا برای اقامت دائم اقدام کنید. اخذ تابعیت از طریق تابعیت پس از 10 سال اقامت فیزیکی در اسپانیا امکان پذیر است.

شامل خانواده: مزایا به والدین متقاضی ویزای طلایی اسپانیا تعمیم داده می شود.

طبق ویزای طلایی هیچ شرایط اقامتی وجود ندارد .


3. شهروندی مالتا از طریق سرمایه گذاری

برنامه ویزای طلایی مالتا دروازه ای برای زندگی در مدیترانه است. قوانین مالتا مسیری را برای شهروندی از طریق تابعیت برای افراد و خانواده هایی از سراسر جهان فراهم می کند که سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی کشور دارند. این به آنها شهروندی یک کشور معتبر عضو اتحادیه اروپا را می دهد. شهروندی مالتا از طریق فرآیند درخواست سرمایه گذاری به دلیل کارایی فوق العاده خود شناخته شده است، و دولت مالت در تعهد خود به رعایت بالاترین استانداردهای دقت و بررسی دقیق متقاضیان متزلزل است. این رویکرد سختگیرانه تضمین می‌کند که فقط به افراد دارای شهرت و شخصیت ناتوان اجازه ورود داده می‌شود.


شهروندی مالتا از طریق فرآیند سرمایه گذاری بر ایجاد یک ارتباط واقعی بین متقاضیان و کشور تأکید دارد. به نامزدهای موفق از طریق یک گواهی تابعیت، که می تواند شامل خانواده آنها نیز شود، تابعیت مالتی اعطا می شود. پس از اعطای شهروندی؛ افراد فرصت ایجاد کسب و کار در مالتا و اخذ پاسپورت مالتی را به دست می آورند. این پاسپورت سفر بدون ویزا به بیش از 160 کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده را تسهیل می کند.


حداقل سرمایه گذاری: حداقل نیاز سرمایه گذاری حداقل 600000 یورو در صندوق توسعه ملی و اجتماعی است. علاوه بر این، باید ملکی به ارزش حداقل 700000 یورو بخرید یا با حداقل 16000 یورو در سال اجاره کنید.

مزایای اقامت و سفر: شهروندی مالتی به دارنده آن این حق را می دهد که بدون نیاز به ویزا به 184 کشور سفر کند، به علاوه حق اقامت در هر کشوری در اتحادیه اروپا.

مسیر اقامت دائم و شهروندی: سرمایه گذاران باید حداقل یک سال قبل از اینکه بتوانند برای شهروندی درخواست دهند، اقامت قانونی مالتا را حفظ کنند.

گنجاندن خانواده: برنامه شهروندی مالتا با سرمایه گذاری به همسر و فرزندان تحت تکفل اجازه میدهد. با اینحال، چیزی که این برنامه را متفاوت میکند این است که در کل خانواده گسترش می یابد والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز می توانند به دلیل این طرح ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری، ساکن مالتا شوند.

زبان: مالتا همچنین دارای دو زبان رسمی مالتی (زبان سامی) و انگلیسی است. این واقعیت آن را برای خانواده های انگلیسی زبان و سرمایه گذاران آنها انتخاب جذاب تری می کند.


4. ویزای طلایی یونان

برنامه ویزای طلایی یونان ترکیبی از تاریخ و پتانسیل سرمایه گذاری را ارائه می دهد:

حداقل سرمایه گذاری: سرمایه گذاران برای واجد شرایط بودن باید حداقل 500000 یورو در ملک یا حداقل سرمایه گذاری با کمک مالی به ارزش 250000 یورو سرمایه گذاری کنند.

مزایای اقامت و سفر: متقاضیان موفق اقامت دائم دریافت می کنند و ممکن است در یونان اقامت کنند و آزادانه به منطقه شینگن بدون نیاز به مدارک سفر اضافی سفر کنند.

مسیر اقامت دائم و شهروندی: سرمایه گذاران می توانند پس از 7 سال اقامت فیزیکی برای اقامت دائم اقدام کنند. برای این منظور آزمون زبان و فرهنگ لازم است.

شمول خانواده: برای افراد تحت تکفل سرمایه گذار، یعنی همسر، فرزندان تحت تکفل و والدین،مزایایی را فراهم می کند.

میراث فرهنگی: از بناهای تاریخی باستانی گرفته تا مناظر خیره کننده مدیترانه،یونان یک تجربه فرهنگی همه جانبه را فراهم می کند.

بدون حداقل شرایط اقامت تحت ویزای طلایی.

یونان قصد دارد حداقل سرمایه گذاری ویزای طلایی را افزایش دهد (فوریه 2024)

وزارت اقتصاد ملی و دارایی فاش کرده است که دولت برنامه ای برای افزایش حداقل نیاز سرمایه گذاری املاک و مستغلات در یونان دارد.


5. ویزای طلایی قبرس

برنامه ویزای طلایی قبرس به دلیل فرصت های تجاری و سبک زندگی مدیترانه ای شناخته شده است:

حداقل سرمایه گذاری: فرد باید با حداقل 300000 یورو ملکی در سیرپوس خریداری کند و مالیات های مربوطه را تسویه کند.

مزایای اقامت و سفر: به متقاضیان موفق اقامت موقت قبرس و حقوق رفت و آمد آزاد در منطقه شینگن پس از تایید اعطا می شود.

مسیر اقامت دائم و شهروندی: سرمایه گذاران پس از اقامت مداوم به مدت 5 سال می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. پس از 7 سال اقامت، می توان برای شهروندی اقدام کرد . هیچ الزامی برای مهارت زبان وجود ندارد.

شمول خانواده: شامل همسر یا شوهر سرمایه گذار (همسر) و فرزندان مستقیم آنها (وابستگان) است.

فرصت های کسب و کار: موقعیت استراتژیک قبرس و محیط نظارتی خوشایند آن فرصت هایی را برای کارآفرینان ایجاد می کند تا کسب و کار خود را در این کشور جزیره ای راه اندازی یا رشد دهند.


شرایط لازم برای اخذ ویزای طلایی

اقامت از طریق سرمایه گذاری ابزاری است که توسط بسیاری از کشورها برای جذب سرمایه خارجی استفاده می شود - اغلب به شکل املاک، ملک یا نیاز به تاسیسات تجاری جدید که تعداد معینی از کارکنان ملی را استخدام می کند.

مانند سایر برنامه‌های اقامت مبتنی بر سرمایه‌گذاری، این طرح‌ها اتباع خارجی را قادر می‌سازد تا اقامت دائم کشور میزبان را کسب کنند و به همسر و فرزندان متقاضی اجازه می‌دهد تا در تحصیل یا کار در داخل کشور به او بپیوندند.


به طور کلی، معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی شامل موارد زیر است:

وجوهی که باید سرمایه گذاری شود باید از پول خود سرمایه گذار باشد.

سرمایه گذاری باید برای مدت زمان مشخصی نگهداری شود.

منبع وجوه باید به درستی مستند باشد.

سابقه کیفری پاک لازم است.

شما باید بودجه کافی برای نگهداری خود و اعضای خانواده داشته باشید، صرف نظر از اینکه قصد دارید در کشور میزبان بمانید یا خیر.

شرایط دیگری وجود دارد که ممکن است مربوط به برنامه ویزای طلایی باشد که شما انتخاب می کنید.


کاوش در آینده برنامه های ویزای طلایی

پس از تکمیل مقاله مفصل ما در مورد 5 بهترین ویزای طلایی اروپا در سال 202 4، یک چیز واضح است: راه به سمت تحرک جهانی هرگز آسان تر نبوده است! این برنامه ها به افراد و خانواده ها امکانات عالی برای رشد شخصی و حرفه ای ارائه می دهد.

امروزه داشتن ویزای طلایی اروپا دلیلی بر دیدگاه شما نسبت به جهان و انتظارات شماست. این فقط در مورد ویزا نیست. همانطور که مسیر خود را به سمت تضمین ویزای طلایی آغاز می کنید، باید به خاطر داشته باشید که این زمان فرصت طلبانه جهانی دریچه ای را به روی رویاهای شما برای زندگی در سطح بین المللی باز خواهد کرد. برنامه شهروندی مسکونی مناسب را با میراث پاسپورت انتخاب کنید .


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده