خرید از سراسر دنیا


» غار ماهی کور در استان لرستان

غار ماهی کور در استان لرستان

غار ماهی کور سفید در استان لرستان

این ماهی کور با کمبود غذا و اکسیژن و با وجود کمیاب بودن مواد غذایی ، در تاریکی غار ها زندگی می کند.

 از آنجا که غارهای زیرزمینی اغلب از نظر مواد غذایی و اکسیژن ضعیف هستند ، هرحیوانی که در تاریکی دائمی زندگی می کند ، برای یافتن غذا یا شکارشدن نیازی به بینایی ندارند ، و این از نظر علمی اثبات شده که واقعاً به چشم و مراکز بینایی در مغز نیاز ندارند.

این ماهی های همه جانبه ، کمبود بینایی را با خوردن هر چیزی که می توانند پیدا کنند ، از جمله اصلاح حیوانات و گیاهان مرده ، جبران می کند.


غار ماهی کور در نزدیکی روستایی به نام لِوَن واقع شده است. این غار تنها اثر طبیعی ملی استان لرستان است.

 دو نمونه نادر و منحصربفرد از ماهیان کور در این غار وجود دارد این ماهی فاقد قدرت بینایی بوده و به طور کامل کور است و هیچگونه آثاری از چشم خارجی در آنها مشاهده نمیشود و

ماهیان کور به لحاظ شیلاتی فاقد ارزش اقتصادی هستند، اما به عنوان منابعی از ذخائر ژنتیکی نادر، در بسیاری از پژوهشکده‌ها مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفته‌اند و یا به عنوان ماهی‌های زینتی شگفت‌انگیز و زیبا در موزه‌های حیات وحش و آکواریم‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده می‌شوند.

صرفه جویی در مصرف انرژی از بین رفتن چشم ، یا فرضیه گران قیمت بافت ، از جمله چندین تئوری است که می تواند توضیح دهد که چرا حیوانات بینایی را از دست داده اند ونابینا شدند.

ویلیام جفری ، زیست شناس در دانشگاه مریلند ، کالج پارک که درگیر این تحقیق شده است ، می گوید: فرضیه گران قیمت "قبلاً مستقیماً آزمایش نشده واما در حالی که مطالعه جدید "امکان سنجی" این تئوری از بین رفتن چشم را تأیید می کند ،

موران می گوید: "ما انتظار داریم این صرفه جویی در مصرف انرژی یک ویژگی کلی حیوانات بدون چشمان در غارها باشد."

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده