دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» پرداختن به بحران جهانی ضایعات پلاستیک

پرداختن به بحران جهانی ضایعات پلاستیک

فرآیند بازیافت پلاستیک

بازیافت ضایعات یا ضایعات پلاستیکی و پردازش مجدد مواد در محصولات مفید است. ... بنابراین ، حتی پلاستیک بازیافت شده نیز دارای مواد پلاستیکی جدیدی است که اضافه می شود. همان قطعه پلاستیک فقط 2-3 بار قابل بازیافت است تا کیفیت آن کاهش یابد تا جایی که دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. همه مردم دنیا مشتاق بازیافت هستند ،زیرا نگران نسل بعدی واین همه زباله هایی که تولید می کنیم ، که به کجا می رود.

رودخانه ای از زباله ها در خط بازیافت دیده می شود. جعبه های مقوایی، تخته های شکسته، بطری های پلاستیکی، قاب های دی وی دی، کارتریج های پرینتر و روزنامه های بی شمار، تنها بخشی از این زباله ها هستند. خط بازیافت زباله درساعتی حدود 12 تن زباله را بازیافت می کند.

این ناامیدکننده است که بگوییم آلودگی پلاستیکی مورد توجه قرار گرفته است. تصاویر لاک پشت های دریایی در حلقه های پلاستیکی ، پشته های زباله های پلاستیکی اقیانوس ، و این ایده که ذرات پلاستیکی ریز در ماهی زندگی می کنند ، تامین آب ما و حتی مردم ، نگرانی های جمعی را افزایش داده اند.

بازیافت یک راه حل کافی برای آلودگی پلاستیک است

تا به امروز ، نیروهای بازار و زیرساخت های بازیافت موجود نتوانسته اند زباله های پلاستیکی مصرف کننده را از محیط زیست خارج کنند. در نتیجه ، مردم به طور فزاینده به دنبال اقدامات دولت برای کمک به مهار نشت ضایعات پلاستیکی یکبار مصرف هستند.

شما یک کوکاکولا می خورید و بطری آن را هم توی سطل های بازیافت می اندازید و دیگر آن را فراموش می کنید. اما این بطری ناپدید نمی شود، هر آن چیزی که شما دارید، روزی وارد این صنعت زباله می شود. در ابتدا زباله ها از یکدیگر تفکیک می شوند، اما نه همه آنها، تقریبا نیمی از کاغذ و مقواها در انگلیس به اروپا یا آسیا فرستاده و در آن جا بازیافت می شوند. نیمه دیگر کاغذ و مقواها به کارخانه فرستاده می شوند. پلاستیک ها نیز مانند شیشه ها و فلزات ذوب می شوند و دوباره از آنها استفاده می شود. غذاها و سایر مواد هم سوزانده یا دفن می شوند.

تا سال گذشته، چین، مواد پلاستیکی انگلیس و چند کشور دیگر را وارد و آنها را بازیافت می کرد. تا این که مستندی به نام چین پلاستیکی پخش شد. در نخستین روز سال 2018، بزرگترین وارد کننده مواد پلاستیکی درهای خود را بست. چین ورود 12 نوع زباله را به کشورش ممنوع کرد. این مستند بسرعت در اینترنت پخش شد. در این فیلم زندگی خانواده ای به تصویر کشیده شده بود که در صنعت بازیافت کار می کردند. آنها مواد پلاستیکی قابل بازیافت را از میان تپه های زباله جدا و آنها را ذوب می کردند و به کارخانه ها می فروختند. کاری بسیار کثیف با درآمدی بسیار اندک، باقیمانده زباله ها هم در فضای باز سوزانده می شدند.

این یک افسانه است که مردم فکر می کنند زباله های پلاستیکی را بازیافت میکنند،آنها مقادیر زیادی از این پلاستیک ها را در فضای باز می سوزانند.

زباله ها در این کشورها مانند چین، اغلب سوزانده یا در طبیعت رها می شوند یا راه خود را به رودخانه ها و اقیانوس ها می یابند. در ماه مه، دولت مالزی مانع ورود چند کشتی زباله شد و آنها را بازگرداند. تایلند و هند نیز ورود این زباله های پلاستیکی را ممنوع اعلام کرده اند، اما همچنان سیل زباله ها به این کشورها ادامه دارد.


انگلیس کشور موفقی در بازیافت زباله است. این کشور توانسته حدود 46 درصد از زباله های خانگی را بازیافت کند. این در حالی است که این نرخ برای آمریکا حدود 26 درصد است.

 براساس آژانس محیط زیست اروپا ، دستاوردهای اروپایی حداقل تا حدودی با ابتکاراتی صورت می گیرد که رویکردی منظم یا دایره ای برای بازیافت و حفظ منابع اتخاذ می کند.


یک گام اساسی برای کمیسیون اروپا بسته اقتصادی حلقوی است که هدف آن "بستن حلقه" است. همانطور که توسط بنیاد الن مک آرتور بیان شده است ، "یک اقتصاد مدور مبتنی بر اصول طراحی زباله و آلودگی ، نگهداری محصولات و مواد است. در حال استفاده ، و بازگرداندن سیستم های طبیعی است. "

این ممنوعیت شامل کیسه های پلاستیکی سبک ، فنجان ها و دربها ، جوانه های پنبه ای ، کارد و چنگال ، بشقاب ، بسته بندی غذاهای اماده است.

محصولات اصلی بازیافت کاغذ، مقوا، پلاستیک و چوب است. البته به لطف فروشگاها و مراکز بسته بندی کالا برای سفارش های خانگی و اداره پست، تعداد جعبه ها هم بسیار افزایش یافته است.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده