خرید از سراسر دنیا


» جاذبه گردشگری و تاریخی و فرهنگی گرجستان

جاذبه گردشگری و تاریخی و فرهنگی گرجستان

جاذبه گردشگری تاریخی و فرهنگی گرجستان

گرجستان کشوری که به خاطر تاریخ و فرهنگ غنی آن، در منطقه ای موسوم به اوراسیا در مرز اروپا و آسیا واقع شده که دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیباییست از غرب با دریای سیاه و ترکیه و از جنوب ارمنستان،از شرق آذربایجان و از شمال روسیه هم مرز است. تفلیس جمعیتی برابر 1/1 میلیون نفر دارد و پایتخت گرجستان می باشد.واحد پول این کشور لاری و مردم آن به زبان گرجی صحبت می کنند همچنین بومیان گرجستان دارای مذهب مسیحیت ارتدوکس هستند.

تفلیس پایتخت گرجستان است و بزرگترین شهر در این کشور محسوب می‌شود. این شهر دارای زیبایی‌های خاصی بوده و همینطور دارای فضای تحصیلی و کاری بسیار زیادی است.

شهر تفلیس که در گرجستان با داشتن جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۱۱۴ میلیون نفر بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد و همچنین جمعیت بسیار زیادی از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، پس پر بیراه نیست که از آن دسته شهرهایی باشد که پر از دیدنی های تاریخی و تفریحی شود! این شهر زیبای گرجستانی ها که به عروس شهرهای قفقاز و آسیای میانه معروف شده، آن قدر از لحاظ جاذبه های دیدنی پر و غنی است که نامش در بین مقصد سفرهای خیلی از مسافران از نقاط دور و نزدیک جهان رفته است.

قلعه ی ناریکالا، جاذبه ای ایرانی در تفلیس

باغ گیاه شناسی تفلیس، باغی تاریخی با ۴۵۰۰ گونه ی گیاهی

موزه ی مردم شناسی تفلیس

کلیسای متخی، کلیسای سقف گنبدی

مجسمه ی مادر گرجستان، نمادی از دوستی و شجاعت

کلیسای اسمیندا، کلیسایی تازه ساز

پل صلح، نمایی منحصر به فرد

باتومی دومین شهر بزرگ در گرجستان است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار دارد و دارای آب و هوای معتدلی است. در این شهر کشتی‌سازی و صنعت بسته‌بندی رشد خوبی داشته است.

کوتائیسی سومین شهر بزرگ گرجستان محسوب می‌شود. این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب است. این شهر به نوبه خود در زمینه صنعت و تولید در وضعیت خوبی قرار دارد.

روستاوی از دیگر شهرهای بسیار مهم گرجستان محسوب می‌شود. این شهر به نوبه خود یک فضای بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و برای ایرانیان گزینه خوبی است.

متسختا از دسته شهرهای قدیمی در گرجستان است که در منطقه شیدا کارتلی قرار دارد. دور تا دور این منطقه پوشیده از کوهستان است. به طور کلی متسختا یک شهر ارزان قیمت برای زندگی محسوب می‌شود.

گوری از نظر صنعتی شهر بسیار خوبی محسوب می‌شود این شهر در زمینه ساختمان، حمل و نقل و نساجی نیز رتبه خوبی دارد.

از دیگر شهرهای بسیار مهم در گرجستان زوگدیدی، پوتی، سوخومی و خاشوری است که هر یک دارای شرایط مخصوص به خود هستند.


در این کشور صنعت کشاورزی حدود یک سوم از درآمد کل را شامل می‌شود. به طوری که پرورش میوه‌های مختلف می‌تواند یک گزینه بسیار خوب باشد. همینطور محصولاتی ماند تنباکو و انواع دانه ها و چغندر قند از محصولات صادراتی قدرتمند در کشور گرجستان است. در مزارع و جنگل‌های این کشور به تعداد زیادی گاو دیده می‌شود. دیگر بخش‌های اقتصادی قدرتمند در کشور گرجستان پرورش ماهی است. پرورش ماهی در این کشور به همراه زنبور عسل می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری بسیار عالی برای ایرانیان محسوب شود. در این کشور پرورش خوک نیز دیده می‌شود. دولت این کشور به صنعت کشاورزی و همینطور دامپروری بسیار اهمیت داده است به طوری که امروزه نقش مهمی در اقتصاد کشور گرجستان فراهم ساخته است.


دولت کشور گرجستان بخش کشاورزی و دامپروری را معاف از مالیات اعلام کرده است. سرمایه‌گذاری در این کشور با توجیه اقتصادی همراه است به طوری که با اقلیم مناسبی نیز همراه است.


اقتصاد کشور گرجستان به تولید کشتی نیز وابسته است اما بیشتری صنایع در این کشور در فضای کارهای سبک در نظر گرفته شده‌اند. در نظر داشته باشید که اقتصاد کشور گرجستان در تولید و پردازش مواد غذایی رتبه بسیار بالایی داشته است. این کشور در زمینه زغال سنگ و منگنز در سطح تجاری قرار دارد به طوری که مهمترین معدن در این کشور زغال سنگ و منگنز است.


منگنز در کشور گرجستان از نظر قیمت گران است به طوری که در صنعت فولادسازی از آن استفاده می‌شود. صادرات این محصول به دلیل قیمت بالای آن کمتر دیده می‌شود. دلیل گران بودن این محسوب کیفیت بالا است.


به صورت معمول در کشورها و شهرهای مختلف همواره یک یا چند خیابان بیشتر مورد توجه و استقبال گردشگران قرار می گیرند. تفلیس این شهر تماشایی به عنوان پایتخت کشور گرجستان نیز خیابانی وجود دارد به نام خیابان روستاولی که از در نزد مسافران خارجی مورد توجه قرار گرفته است و ازدیدنیهای شهر محسوب می شود.

مجسمه علی و نینو در باتومی -این مجسمه یکی از مهم ترین آثار هنری گرجستان به حساب میاید که در پارک میراکل و در کنار اسکله باتومی واقع شده است.این مجسمه روایتگر عشقی افسانه ای و بدون مرز میان پسری مسلمان به نام علی از آذربایجان و دختری مسیحی از گرجستان به نام نینو است. این عشق رمانتیک به کتابی به همین نام باز می گردد که در سال 1937 به رشته تحریر درآمده است.

ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده