دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران

صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران

 پس از بازدید از زیبایی ها و تاریخ باستانی تمدن پارس ، ایران بزرگ در صنایع دستی خود بیشتر از این آثار تاریخی به یاد ماندنی و هیجان انگیز است. با توجه به تمدن بسیار قدیمی ، فرهنگ غنی و موقعیت جغرافیایی ، ایران نقش مهمی در دنیای هنر و صنایع دستی دارد.


در مواجهه با سوغاتی های فراوان و جذاب ، گردشگران به سختی می توانند خود را کنترل کنند. این آثار هنری بی نظیر با کیفیت بالا اما با قیمت مناسب، عمدتاً در بازارهای شهر یافت می شوند که معمولاً بهترین مکان برای شروع جستجو هستند.


در شهرهای بزرگ اصفهان ، تبریز و شیراز که تعداد بیشتری از گردشگران خارجی از آن بازدید می کنند ، کالاها بیشتر مورد توجه و جذابیت قرار می گیرند. هر قسمت از ایران برای محصولات خاصی تخصص دارد که دانستن آنها برای به دست آوردن قیمت مناسب ضروری است.


 ایران که در زمینه های مختلفی از جمله بافندگی ، معماری ، نقاشی ، سفال ، خوشنویسی ، فلزکاری و سنگ تراشی سنگی برجسته است ، ایران یکی از ثروتمندترین وراثت های هنری و صنایع دستی در تاریخ جهان است.

 فرش و قالی های ایرانی قدمت 2500 سال ، هنر فرش بافی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران دارد و شامل الگوهای ترکیبی شگفت انگیز مشابه باغ فارسی است: پر از گیاهان ، پرندگان و جانوران با تعداد بیشماری از رنگهای استخراج شده از گلهای وحشی. فرش ایرانی به طور سنتی در طی چند ماه از مواد طبیعی ساخته شده است.

بسته به جایی که فرش ساخته شده است ، الگوهای و نقوش با برخی از تفاوت در بافت ها و تعداد گره ها در فرش هایی مانند گبه و کیلیم تفاوت دارند. بافندگان فرش ایرانی بیشترین میزان فرش دستباف را در سراسر جهان تولید می کنند. شگفت انگیزترین موارد از نظر طراحی و رنگ در مقایسه با سایر محصولات مشابه.


تزیینات ظریف و دقیق از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. کاردستی بی اعتبار شامل تولید الگوهای پوشش با چوبهای نازک چوب آبنوس ، ساج ، نارنج ، گل رز ، برنج برای قطعات طلایی و استخوان های شتر برای قسمت های سفیداست.

 بسیاری از اشیاء را می توان با تزئینات تزئینی از جمله جواهرات / جعبه های تزئینی ، تخته های شطرنج ، لوله ها ، میز ، فریم یا برخی از آلات موسیقی تزئین کرد.

همچنین می تواند در مینیاتورهای فارسی مورد استفاده قرار گیرد و آن را به یک اثر هنری جذاب تر تبدیل کند. این هنر و صنعت هنوز هم در شهر تاریخی اصفهان تمرین و اجرا می شود.

 مینا کاری داشتن استفاده فراوان در تولید ظروف فلزی و بهداشتی ، کار با مینای دندان (میناکاری) و هنر تزئین فلزات با کتهای رنگارنگ و پخته شده یک اثر هنری شایان ستایش در اصفهان است که مورد توجه نقاشان ، طلافروشان و حکاکی های فلزی برای مدت طولانی قرار گرفته است.

این اثر هنری در سراسر جهان به شرح زیر است: نقاشی مینا ، مینای شطرنج مانند و مینای دندان حفره. وجود ظروف و مواد برجسته لعاب دار مربوط به سلسله های سلجوقی ، صفوی و زند است که در اسناد تاریخی نشان داده شده است.

 بسیاری از ظروف مینا شده مربوط به گذشته متعلق به سلسله قاجار در طی سالهای 1810-90 است. النگوها ، جعبه ها ، سر لوله های آب ، گلدان ها و ظروف طلایی با نقاشی های زیبا به رنگ های آبی و سبز از آن زمان باقی مانده است. این هنر به مدت 40 سال از نظر کمیت و کیفیت توسط استاد شکوراله سانی زاده ، نقاش برجسته اصفهان پرورش یافت.


کاشی کاری با الهام از قبایل عشایری اجدادی با نقوش هندسی مورد استفاده درتحت تأثیر اسلام با مطالعات هندسی پیشرفته ، الگوهای خاصی در کاشی کاری برای تزئین صنایع دستی ایرانی پدید آمده است. مساجد آبی اصفهان مزین به کاشی کاری به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد بود. سرچشمه هنر به قرون گذشته باز می گردد.


شهرهایی که در گذشته قطب صنعت موزاییک و کاشی ایران بودند کاشان و تبریز بودند. معماری با ایجاد یک سنت زیبا و باستانی ایرانی ، معماری ایرانی با شکوه و چشمگیر است و طیف گسترده ای از ساختارهای زیبایی شناسی را به نمایش می گذارد.


با غلبه بر تهاجمات مكرر و شوك هاي فرهنگي ، به فضايل مشخصي دست يافته است كه در مقايسه با ساير كشورهاي مسلمان مانند سبك هاي تزئيني شگفت آور و نبوغ ساختاري در ساخت طاق و گنبد منحصر به فرد است.


همچنین سبک سنتی باغهای ایرانی در طراحی باغها از اندلس تا هند و فراتر از آن تأثیر معنی داری داشته است. تاج محل که از دوران امپراتوری مغول باقی مانده است ، تاج محل در آگرا هندوستان از نظر معماری و چیدمان باغ ایرانی به سبک چهارباغ به عنوان "جواهر هنر مسلمانان در هند" شناخته می شود: باغ چهارگوش تقسیم شده توسط گذرگاهها یا استخرها به چهار قسمت کوچکتر


معماری کشور ایران

ادبیات برای بیان نبوغ ایرانی ، ادبیات فارسی برجسته ترین نمونه است. علیرغم شاهکارهای نثر ، نقطه واقعی که در آن ادبیات ایران می درخشد ، شعرهایی است که برای مدتی بیش از یک هزاره شکوفا شده است ، همانطور که بسیار مورد تحسین و تحسین و تحسین بسیار فراتر از مرزهای ایران توسط بسیاری از دانشمندان و نوکران جهان قرار گرفته است.


این حدی است که در توسعه ادبیات ترکی و هندی تأثیر گذاشته است. فردوسی ، خیام ، حافظ ، سعدی ، مولوی ، عطار ، نظمی ، سنایی ، رودکی ، جامی و شهریار از برجسته ترین شاعران ایرانی هستند.


خوشنویسی فارسی که توسط درویش آغاز شده و توسط همتایان خود در دوره های بعدی تقلید شده است ، اعتقاد بر این است که خوشنویسی فارسی نوعی خلاقیت در دست نویس است که سبک های مختلفی را نیز شامل می شود. محبوبیت آن به گونه ای است که تزیین خوشنویسی بخش قابل توجهی از آثار سفالی ، فلزکاری و بناهای تاریخی را تشکیل می دهد.


با نگارش خوشنویسی های ظریف ، نورانی بسیار ارزشمندی به ویژه در قرآن کریم وجود دارد و آثاری چون شاهنامه ، دیوان حافظ ، گلستان و بستانستان که بیشتر آنها در موزه ها و مجموعه های خصوصی در سراسر جهان نگهداری می شوند.


نقاشی و مینیاتور با قدمت باستانی طولانی که قدمت آن به 5000 سال قبل بر می گردد ، هنگامی که تصاویر حیوانات و صحنه های شکار در دیوار غارها به نمایش گذاشته می شود ، هنر نقاشی در ایران یک هنر منحصر به فرد است به عنوان مورخ شرقی ریحان گری معتقد است "از نظر بسیار عالی است نوع".


همانطور که استاد کمال الدین بهزاد در دوران تمبرن سبک جدیدی از نقاشی را ابداع کرد ، این هنر به اوج خود رسید و سپس سبک های اروپایی و مینیاتور صفوی در نقاشی های قاجاری ، که توسط رضا عباسی معرفی شده بود ، پیش بینی شده و توسط استادان از جمله کمال الملک و محمود فرشچیان تاکنون که نقاشی های آن مشهور جهان است.

به همین ترتیب ، "نقاشی چایخانه" با مضامین مذهبی و ادبی در دوره قاجار به عنوان نمونه واقعی هنر ظهور کرد. نقش برجسته حکاکی ، سفال و سایر موارد حکاکی و مجسمه سازی Relief با قدمت غنی به اندازه ایلامیان و امپراتوری هخامنشی با پرسپولیس به عنوان قطب آفرینش های شگفت انگیز امدادی و همچنین سفالهای سفالی ، سفالهای سفالی و کشتی های استثنایی موجود در ویرانه های تاریخی ایران به ویژه در سایت های سیالک و جیرفت به همراه حکاکی هایی که به اواخر هزاره دوم قبل از میلاد مسیح برمی گردد از دیگر زمینه های هنری فارسی است.

همچنین گالش (کفش سنتی) ، قلمکار (چاپ بلوک فارسی) ، گیه (کفش دستباف) ، ترمه (پارچه ابریشم و پارچه پشمی) و جواهرات فارسی از دیگر صنایع دستی خارق العاده ایران است.


ترجمه: شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده