خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سال کهکشانی چیست؟

سال کهکشانی چیست؟

سال کهکشانی چیست؟

ویکتور کیپروپ نویسنده اهل کنیا در این باره مینویسد.

یک سال کهکشانی ، مدت زمانی است که خورشید را در مدار مرکز کهکشان راه شیری می گذرد.


یک سال کهکشانی که به آن سال کیهانی نیز گفته می شود ، مدت زمانی است که خورشید را برای گردش در مرکز کهکشان راه شیری ، که تقریباً بین 225 تا 250 میلیون سال است به مدار خود می برد. منظومه شمسی در مرکز کهکشان با سرعت 514 هزار مایل در ساعت (مایل در ساعت) حرکت می کند ، در حالی که زمین در مدار خورشید با سرعت 67756 مایل در ساعت حرکت می کند. یک سال کهکشانی به عنوان یک واحد ساده تر برای توصیف تعداد سال های متمادی در ارتباط با زمان کیهانی استفاده می شود. به عنوان مثال ، به جای توصیف کهکشان راه شیری به عنوان 13.4 میلیارد سال قدمت ، 54 سال کهکشانی ذکر شده است.


هنگامی که زمین یک دور کامل را در اطراف خورشید انجام می دهد ، جهان آغاز سال جدید را جشن می گیرد. علاقه مندان به علم در سرتاسر جهان "روز پرشکشی کهکشانی" را برای آگاهی از چگونگی مدار منظومه شمسی کهکشان راه شیری تأسیس کردند. با این حال ، از آنجا که مدار کامل تقریباً 225 میلیون سال طول می کشد ، محققان سفر مداری خورشید را به تکه های کوچکتر تقسیم می کنند ، به گونه ای که تعطیلات هر 1.7361 سال زمین یا هر 633.7 روز مشخص می شود. نخستین روز Galactic Tick در تاریخ 2 اکتبر 1608 اتفاق افتاد که یکی از کنش های کهکشانی پس از آن بود که هانس لیپرسشی سازنده تماشای آلمانی ثبت اختراع خود را برای این تلسکوپ انجام داد. با این حال ، این تعطیلات برای اولین بار در 29 سپتامبر 2016 ، که 235 امین روز گالکتیک تیک بود ، مشاهده شد. روز بعدی Galactic Tick در 21 مارس 2020 رخ خواهد داد.


با وجود حرکت در سرعت 5140000 مایل در ساعت ، خورشید بین 225 تا 250 میلیون سال طول می کشد تا یک مدار را در اطراف مرکز کهکشانی انجام دهد. تخمین ها به دلیل ناشناخته های خاصی از جمله فاصله دقیق بین خورشید و مرکز کهکشانی متفاوت است و اینکه آیا این فاصله با گذشت زمان تغییر کرده است یا خیر. محققان 225 میلیون سال را به عنوان یک برآورد مناسب حل و فصل کردند زیرا این کمترین زمان ممکن است. زمین حدود 4.5 میلیارد سال قدمت دارد ، بدین معنی که 20 مدار را در اطراف مرکز کهکشانی به پایان رسانده است. اعتقاد بر این است که مسیر خورشید در اطراف مرکز کهکشانی یک دایره کامل است به این معنی که می توان آن را به 360 درجه تقسیم کرد. هر درجه بیشتر به 60 قسمت تقسیم می شود ، معروف به دقیقه قوس. سپس هر دقیقه قوس 60 بار بیشتر تقسیم می شود تا 60 ثانیه قوس ایجاد شود ، و هر ثانیه قوس دوم بیشتر با 100 تقسیم می شود و هر کدام یک "ثانیه قوس ثانویه" نامیده می شوند که یک "کنه" ایجاد می کند. هر تیک 1.73 سال یا 633.7 روز طول می کشد.


ترجمه: شیرین میرکرمی ، مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده