دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» جهانگردی در هند |موقعیت مکانی ، جغرافیا ، مردم ، اقتصاد ، فرهنگ

جهانگردی در هند |موقعیت مکانی ، جغرافیا ، مردم ، اقتصاد ، فرهنگ

چرا هند یک جاذبه گردشگری است؟

هند کشوری زیبا است که مناطق توریستی بسیاری را می توانید در آن ببینید، سرزمینی پرتکاپو با تضادهای فرهنگی شگفت انگیز ، جایی که دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند. هند به عنوان هفتمین کشور پهناور و دومین کشور پرجمعیت دنیا دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است ،


جاذبه های اصلی گردشگری موسیقی ، رقص ، تئاتر ، جشنواره ها و غذاهای مختص هند است. شهرهای بزرگ کلکته ، بمبئی (سابق بمبئی) و بنارس؛ و بناهای تاریخی مانند قلعه سرخ و مسجد جامع جامدر در دهلی ، تاج محل در آگرا و کاخ کهربا در جیپور. گردشگری مذهبی، جهانگردی حیات وحش ، گردشگری فرهنگی ، تفریحی، گردشگری آموزشی و غیره. گردشگران این کشور پر رمز و راز برای بازدید از میراث کهن هند، از تاج محل در آگرا تا مکان های مقدس هرمندیر صاحب در آمریتسار و مکا مسجد در حیدرآباد لحظه شماری می کنند.


جاذبه های گردشگری در هند

هند تاریخ غنی و متنوعی دارد که قدمت آن به 300000 سال پیش باز می گردد. به همین دلیل ، چندین جاذبه گردشگری در هند با اهمیت تاریخی وجود دارد. در میان تعداد زیادی از گردشگران در


هفتمین کشور بزرگ جهان است که از ارتفاعات کوه‌های هیمالیا تا سرزمین های سرسبز استوایی کرالا و از گنگ مقدس تا شن‌های صحرای تار ادامه دارد. جمعیت هند بیش از یک میلیارد بوده که این جمعیت به دو هزار گروه عقیدتی تقسیم شده که به 200 زبان متفاوت صحبت می کنند. پایتخت هند دهلی نو است. این کشور از شمال غربی با پاکستان از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌است. همچنین هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد.


هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به 3000 سال پیش از میلاد می‌رسد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های گوناگون از سراسر جهان است. در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد. علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی که در قانون اساسی این کشور زبان رسمی اعلام شده‌، 22 زبان دیگر در یک یا چند ایالت به عنوان زبان رسمی شناخته می شوند.


1. تاج محل ، آگرا

تاج محل یکی از هفت شگفتی جهان است و محبوب ترین جاذبه گردشگری هند محسوب می شود. نمادی از عشق ، تاج توسط امپراتور مغول شاه جهان برای ملکه خود ممتاز ساخته شده است. تاگور تاج را به عنوان "قطره اشکی بر گونه‌ ابدیت" توصیف کرد. این بنای تاریخی در طول سال گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.تاج محل در آگرا آرامگاه بسیار عظیمی از مرمر سفید که بین سال‌های 1632و 1653به فرمان امپراتور موقال، شاه جهان و به یادبود یکی از شاهکارهای معماری یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی هند به شمار می‌رود. علاوه بر آرامگاه گنبدی مرمر سفید، تاج محل شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، حوض‌های بزرگ و باغ‌های وسیع زینتی با درختان و بوته‌های گل‌ دار است


2. غارهای آژانتا و الورا ، ماهاراشترا - غارهای میراث جهانی

غارهای آژانتا و الورا به دلیل نقاشی های باشکوه آژانتا و مجسمه های زیبا حک شده از الورا یکی از مهمترین جاذبه های توریستی هند محسوب می شوند. غارهای صخره ای حاوی حجاری بهترین نمونه نقاشی ها و مجسمه های هند است.


3.معبد کاشی ویشوانات

شهری که بیش از فقط پایتخت معنوی هند است. شهری که به راحتی می تواند به عنوان یک گلدان ذوب توصیف شود که زندگی و مرگ در آن جمع می شوند. شهری که شما فقط باید یک بار برای دیدن آن سفر کنید تا برای همیشه در کنار شما باشد. این شهر در بین توریست های داخلی و بین المللی به دلیل داشتن غنای باشکوه و Ganga Aarti محبوب است ، این شهر در بین جاذبه های گردشگری برتر در هند قرار دارد.


4. جیزالمر ، راجستان - شهر طلایی

جیزالمر واقع در نزدیکی مرز پاکستان ، جاذبه توریستی مهم در هند است که در ایالت شمال غربی راجستان واقع شده است. به دلیل تپه های طلایی پر زرق و برق که در کویر تار جریان دارد ، "شهر طلایی" نامیده شده است. جیزالمر با دریاچه ها ، معابد زینتی تزئین شده ، قلعه های پوشیده شده از ماسه سنگ زرد طلایی زینت شده است. به یک زین شتر بروید و برای یک تجربه فراموش نشدنی از طریق این کویر یا اردوگاه زیر آسمان شب در این سرزمین طلایی حرکت کنید.


5. معبد طلایی ، امریتسار

به طرز محسوسی روحانی ترین مکان در هند ، معبد طلایی ، که به Sri Harmindar صاحب نیز مشهور است مقدس ترین حرم در سیکیسم است که با شور و شعف دینی زنده است. این یک جاذبه توریستی در هند است که فقط می توان آن را تجربه کرد و توصیف نکرد. معبد طلایی که به عنوان سمبل برادری و برابری خدمت می کند ، مورد بازدید افرادی از سراسر جهان است که به دنبال آرامش معنوی و تحقق مذهبی می آیند. اگرچه خود معبد طلایی از نظر تاریخی و معماری بسیار جالب توجه است ، اما منظره ای از حرم سرسبز ، درخشش در مرکز مخزن است ، آرامشی بی نهایت را به ارمغان می آورد که برای یک بازدید کننده به یاد ماندنی است.


6. قلعه سرخ ، دهلی

قلعه سرخ یک جاذبه گردشگری تاریخی در هند در پایتخت ملی دهلی نو است. واقع در مرکز شهر ، محل اصلی اصلی امپراطوران سلسله مغول بود. این بنا توسط شاه جهان در سال 1939 در نتیجه تغییر سرمایه از آگرا به دهلی ساخته شد. این اثر برجسته از معماری نام خود را از دیواره های ماسه سنگ قرمز غیرقابل نفوذ آن گرفته است. این مرکز علاوه بر اسکان ایثارگران و خانواده های آنها ، مرکز تشریفاتی و سیاسی ایالتی مغول و بستر رویدادهایی بود که بر منطقه تأثیر می گذارد.


7. دروازه هند ، بمبئی

دروازه هند بدون شک یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند است. در آبشار Apollo Bunder Waterfall واقع شده است و به زیباترین روش مشرف به دریای عرب است. یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی بمبئی ، در سال 1924 توسط معمار مشهور جورج ویت به عنوان بزرگداشت بازدید پادشاه جورج پنجم و ملکه مری به بمبئی ساخته شده است. بنای تحمیل شده این بنای تاریخی ، تلاقی زیبایی از معماری هندی ، عربی و غربی است و به قطب گردشگری محبوب در شهر تبدیل شده است.

یکی از قدیمی ترین مساجد این شهر ، مکه مسجد در حیدرآباد یکی از بزرگترین مساجد هند است. این حرم محترم توسط محمد قلی قطب شاه ، پنجمین حاکم سلسله قطب شاهی در سال 1614 مأمور شد ، در حالی که ساخت و ساز در سال 1694 به پایان رسید. گمان می رود که وی خود سنگ بنای بنای بنا را گذاشته و تزئینات طاق روی پناهگاه اصلی از خاک سرزمین مقدس مکه ساخته شده است. به همین دلیل است که آن را "مکه مسجد" نیز می نامند.


9. فورت کهربا ، جیپور

گهواره ای در بالای تپه آراوالی و تشکیل یک بازتاب زیبا در کنار دریاچه ماوتا ، قلعه کهربا قرار دارد. یک شاهکار معماری و با اشار چشمگیر در تاریخ هند ، روزانه بیش از پنج هزار گردشگر از آن بازدید می کنند. تنها یازده کیلومتری شهر پایتخت جیپور ، Amber Fort با سنگ ماسه سنگ صورتی و زرد پوشیده شده است و بخشی از یک مجموعه گسترده است. جاذبه های توریستی زیبای هند وقتی هر شب روشن می شود از پایین تپه منظره ای مسحور کننده می بخشد.


10. بهترین سواحل در گوا

گوا ، ایالت کوچک در سواحل غربی هند در امتداد دریای عرب ، به دلیل سواحل کم تحرک ، مهمانی های شبانه ، ساحل ساحل ، ورزش های آبی و بسیاری دیگر از فعالیت های ماجراجویی مشهور است. یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی در هند ، گوا دارای سواحل زیادی در امتداد ساحل زیبای خود است که هر ساله میلیون ها بازدید کننده را پذیرایی می کند. سواحل گوا در سراسر کشور مشهور است و مکانی است که بیشتر با سواحل زیبا ارتباط دارد و با بسیاری از این مناطق در خارج ، ما به شما کمک می کنیم تا به 34 بهترین سواحل در گوا بروید ، همه از لحاظ شخصیتی بسیار متفاوت هستند.


11. غارهای آجانتا

 آثار سنگ تراشی غار متعلق به قرن دوم قبل از میلاد هستند. غارهای باشکوه آجانتا، در حدود سال ۶۵۰ میلادی رها شده و به فراموشی سپرده شدند و تا سال ۱۸۱۹ میلادی، هنگامی که یک گروه شکارچی بریتانیایی به طور اتفاقی آنها را کشف کردند، از یادها رفتند. این انزوا و فراموشی آنها در واقع به نفعشان تمام شد، چرا که آثار موجود در آنها از دسترس انسان‌ها به دور مانده و در نتیجه سالم‌تر مانده اند، به گونه‌ای که بعضی از نقاشی‌های آنها تا به امروز به صورت کاملا سالم باقی مانده‌اند.

نقاشی‌های دیواری به جا مانده در این غارها موضوعات متعددی را از میدان‌های نبرد گرفته، تا کشتی‌های در حال حرکت، خیابان‌های شهری و جنگل‌های پر از حیوانات و کوه‌های پوشیده شده از برف را به نمایش می‌گذارند. همچنین شهر اورنگ آباد، که دروازه ورود به غارهای آجانتا می‌باشد، همچنین راه ورود به غارهای دیدنی و شگفت‌انگیز الورا نیز هست. این منطقه واقعا از برترین دیدنی های هند است.


12. قلعه مهرانگار ، جودپور

قلعه مهرانگرد که توسط رائو جده در سال 1459 در جودپور ساخته شده است ، یکی از بزرگترین قلعه های کشور است. در بالای تپه ارتفاعی 410 پا قرار دارد و از دیوارهای عظیم محافظت می شود. این قلعه در مرکز شهر واقع شده است و تقریباً 5 کیلومتر از یک تپه را در بر می گیرد. دیوارهای آن از ارتفاع 36 متر و عرض آن 21 متر است.یکی از پرطرفدارترین و باصلابت‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌ها در هندوستان است که در بالای یک تپه مشرف به جدپور قرار دارد. این قلعه در اواسط قرن بیستم به عنوان مکانیسم دفاعی ساخته شده است. بازدید‌کنندگان این قلعه می‌توانند نقوش و تزئینات دایره‌ای را بر روی هفت دروازه ورودی قلعه مشاهده کنند. هنگامی که بازدیدکنندگان در داخل دیوارهای قلعه هستند، کاخ‌های تزئین شده و زیبا را مشاهده خواهند کرد. موزه قلعه دارای مجموعه‌ای عالی از تخت روان، آلات موسیقی، کف‌پوش‌های سلطنتی و لباس‌ها است. باروهای این قلعه جایی است که یک توپ قدیمی در آن قرار گرفته است، در این قسمت منظره‌ای جذاب از جدپور مشاهده می‌شود.


13. کاخ میسور

یک نمونه خارق العاده از سبک معماری هندی - ساراکنیک ، کاخ میسور یک بنای باشکوه است که در میسور در ایالت کارناتاکا واقع شده است. همچنین به عنوان کاخ Amba Vilas معروف است ، این کاخ سابق خانواده سلطنتی میسور است و هنوز هم اقامتگاه رسمی آنها است.که به عنوان دومین جاذبه توریستی محبوب در هند مطرح است، یک تجربه عالی را پشت سر می‌گذارند. هفت کاخ که مجموعه قصر میسور را تشکیل می‌دهند، مجموعه‌ای از دیدنی‌ها و جذابیت‌ها را دارا هستند. از سال 1399 تا 1950 وودایارها بر میسور حکومت کردند. کاخ اصلی آنها در سال 1399ساخته شد و کاخ کنونی در سال 1912 تکمیل شد. کاخ جدید ترکیبی از سبک‌های اسلامی، هندو، گوتیک و راپوتی می‌باشد. این کاخ سه طبقه، دارای گنبد سنگ مرمر صورتی رنگ و برجی دلفریب است. این کاخ همه ساله میزبان جشنواره هنر و فرهنگ داشارا است.


14. دریاچه پنگونگ ، لاداخ - یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری هند

دریاچه معروف و درخشان آبی پانگونگ در نزدیکی لی-لاداخ در هیمالیا واقع شده است ، تقریباً در ارتفاع 4350 متر. این دریاچه آندروئیک 12 کیلومتر طول دارد و از هند تا تبت امتداد دارد و دو سوم آن در حالت دوم قرار دارد. با توجه به ارتفاع آن ، دمای هوا در اینجا از -5 درجه سانتیگراد تا 10 درجه سانتیگراد است و در نتیجه دریاچه به رغم شوری آن کاملاً در طول زمستان منجمد می شود. از ویژگی های منحصر به فرد این دریاچه این است که در طول سال یا حتی روز آبی نمی ماند ، بلکه باعث تغییر رنگ ها از لاجورد به آبی روشن به سبز و خاکستری می شود


15.مرداب‌های کرالا در هندوستان(Kerala)

زنجیره‌ای از مرداب و دریاچه‌هایی هستند که در ایالت کرالا هند به موازات دریای عرب قرار گرفته اند. مرداب‌های کرالا محل زندگی بسیاری از گونه‌های منحصر به فرد آبزیان مثل خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی و حیواناتی مثل سمور دریایی و لاک‌پشت است. امروزه، قایق سواری، با استفاده از کتووالام (قایقی سنتی که از برنج ساخته می‌شود که امروزه تبدیل به هتل‌های معلق تبدیل شده اند)، پرطرفدارترین فعالیت توریستی در این مرداب‌ها به حساب می آید.

کرالا یک ایالت منحصر به فرد در جنوب هند است که دارای یک شبکه لابیرنتین از کانال ها ، تالاب ها ، دریاچه ها و رودخانه ها است. هر وقت کرالا را می شنویم ، تخیل ما را در یک قایق خانگی در پشت چاله های معروف مشهور ، نوشیدن آب نارگیل و خوردن در برگ درخت چنار قرار می دهد. در پس زمینه درختان بلند نارگیل و طبیعت سرسبز سرسبز وجود دارد.

رفتن به یک سفر دریایی با قایق در پشت دریاچه های کرالا یک رویا است که برای تحقق آن به تلاش کمی نیاز دارد. آبشارهای پشتی کرالا شبیه به هم هستند


16.معبد ویروپاکشا (Virupaksha)

 در شهر هامپی قرار دارد، به عنوان یک مقبره‌ کوچک ساخته شد و تحت سلطه‌ی ویجایاناگارا تبدیل به مجتمعی بزرگ شد. بسیاری از مردم بر این باوراند که این معبد از زمان ساخت مقبره‌ی کوچک در قرن 7 پیش از میلاد تا کنون به طور م داوم مورد استفاده قرار می گرفته که آن را به قدیمی‌ترین معبد هندو در این کشور تبدیل کرده است.


17.هارماندیر صاحب (Harmandir Sahib)

با نام معبد طلایی هم شناخته می شود، اصلی‌ترین جاذبه‌ی توریستی امریتسار و مهم ‌ترین مکان برای سیخ‌ها است. ساخت این معبد توسط استاد راماداس جی در قرن ۱۶ آغاز شد و در قرن ۱۹، ماهاراجه رانجیت سینگ تمام طبقه‌ی فوقانی معبد را با طلا تمیل کرد. اینجا معبدی حیرت‌انگیز و همیشه مملو از زائرانی از سرتاسر هند و جهان است که برای دیدن این مکان هیجان بسیار زیادی دارند. به طوری که تا به حال مشابه اش را تنها در تلویزیون دیده بودند. سالانه هزاران توریست برای دیدن این معبد به کشور هند سفر می کنند.


18.غارهای آژانتا (Ajanta)

آثار تاریخی حجاری شده درون سنگ و مربوط به قرن دوم پیش از میلاد هستند. غارهای باشکوه آژانتا چیزی حدود سال 650 پیش از میلاد رها شده و تا سال 1819به فراموشی سپرده شده بودند، تا اینکه گروهی از شکارچیان انگلیسی به آنها برخورد کردند.

تنها بودن این غارها زمینه‌ساز شرایط ویژه محافظت شده‌ای شد که برخی از نقاشی‌های درون این غارها تا به امروز به طور کامل باقی مانده‌اند. نقاشی های دیواری محافظت شده نمایش دهنده‌ی همه چیز از میدان جنگ تا کشتی، خیابان‌های شهر و جنگل‌های پر از حیوانات پرتکاپو تا کوه‌های پوشیده از برف است.

شهر آئورانگ آباد دروازه‌ی غارهای آژانتا و هم‌چنین غارهای شگفت‌انگیز الورا است. گفتنی است که سالانه هزاران توریست از سراسر جهان برای دیدن این غار های به کشور هند سفر می کنند.


19.غارهای الورا

هنر غار، از ارتفاع‌های جدید در غارهای الیورا که یکی از بزرگترین مجموعه‌های غارهای ساخته شده از سنگ و تبدیل شده به معبد در جهان می‌باشند. مجموعه غارهای الورا، دارای 100غار است، هرچند فقط 34 مورد این غارها برای عموم قابل بازدید هستند. بزرگ‌ترین اثر تراش خورده از سنگ یک تکه در معبد کایلاسا یافت شده است، که شامل فضایی دو برابر اندازه معبد پارتنون در آتن می‌شود، و بین قرن هفتم و نهم میلادی ساخته شده است. این غارها به پرستش خدایان مذاهب هندو، بودایی و جین اختصاص داده شده است.


20. واراناسی

واراناسی، در ساحل رود گنگ واقع شده است و برای پیروان دین هندو، بودایی‌ و جین مقدس است و همچنین سال‌هاست که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی در جهان است. در بسیاری از موارد، وارانانسی بهترین و بدترین جنبه‌های هند را بیان می‌کند و می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. صحنه زائرانی که در هنگام غروب و در میان بازتاب معابد قدیمی که تصویرشان در آب افتاده است، مشغول نیایش در رودخانه گنگ هستند، احتمالا یکی از خارق العاده‌ترین چشم‌انداز‌های جهان است.

منبع .holidify

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده